عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از ثبت نام ۲۲ هزار و ۵۵۰ نفر از مردم گلستان برای حضور در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: ۷۰ درصد آنان تقاضای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی ۱۷ مرداد ماه با حضور در دفتر پایگاه خبری گلستان رسا ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: طی دو سال اخیر حدود ۱۰ همت فعالیتهایی در حوزه و حمل و نقل با هدف ارتقای سطح ایمنی و کیفی راههای استان با مشارکت بخش خصوصی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان افزود: در بحث بهسازی، روکش آسفالت، احداث ابنیه فنی، تعریض فنی، خط کشی، روشنایی، حفاظ میانی راهها، منظر آرایی جاده ها و خرید ماشین آلات جدید از دیگر اقداماتی بود که ۱۰ همت را شامل می شود.

وی گفت: همه اقدامات انجام شده در راستای افزایش سطح کیفیت ایمنی راهها، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای است که این امر با مشارکت مردم و شعار توسعه ایمنی راه ها میسر می شود.

وی به آغاز طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از ۱۶ مرداد به طور رسمی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در گلستان قرارگاه مرکزی جابه‌جایی زائران اربعین در پایانه مسافربری گرگان ایجاد شده و تلاش می‌کنیم تمهیدات لازم را برای خدمات‌دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و تا کنون حدود حدود ۲۵۰ نفر از مبدا گلستان برای سفر اربعین جابجا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار زائر اربعین حسینی در استان با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به شهرهای مرزی کشور اعزام شدند، بیان کرد: امسال نیز برای جابه‌جایی مسافران، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است و راهداری آمادگی لازم را اعلام می دارد.

مصدقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین استان گفت: در حال حاضر طبق اعلام حج و زیارت استان، حدود ۲۲ هزار و ۵۵۰ نفر از مردم گلستان برای حضور در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند و ۷۰ درصد آنان تقاضای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته‌اند.

مصدقی با اشاره به آغاز فروش بلیط های اربعین تصریح کرد: مبلغ کرایه برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره به ازای هر نفر ۸۶۶ هزار تومان و برای اتوبوس‌های ۳۲ نفره یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان و وی آی پی یک میلیون و ۴۵۶ هزار تومان برای هر نفر، متغیر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای مسیر رفت از مبدا گرگان تمهیدات لازم اندیشیده شده و همچنین برای برگشت زائرین گلستانی سکوی گلستان که متشکل از یک تیم ۲۵ نفره از استان است که زیر نظر ستاد اربعین مدیریت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در پایان گفت: بیشترین درخواست گلستانی ها در سامانه سماح از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ مرداد ماه مربوط به اعزام اعلام شده است که ۸۷ درصد مرز مهران، ۴۳ درصد اتوبوس را انتخاب کردند و ۶۲ درصد آقایان و ۳۸ درصد بانوان را شامل می شود.

سال گذشته بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم گلستان در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا