«حاج محمد شهرکی» نیکوکار گلستانی به عنوان چهره ماندگار کشوری در عرصه سلامت انتخاب شد.

گزارش پایگاه خبری گلستان رسا از گرگان؛ حاج محمد شهرکی خیر گلستانی برای چندمین بار به عنوان خیر نمونه ی کشوری انتخاب و اخیرا در همایش خیران سلامت کشور به عنوان یکی از چهره های ماندگار عرصه ی سلامت کشور معرفی و تجلیل شد.
وی در فعالیت های نوع دوستانه و عام المنفعه حوزه های مختلف همواره پیش قدم بوده و نگاه فراقومیتی و فرا منطقه ای او برای حل مشکلات اقوام و اقشار مختلف زبانزد است.
این نیکوکار گلستانی اظهار کرد: خدمت به مردم موهبتی است الهی و تلاش می کنم  از این نعمت خدادادی لذت ببرم.
محمد شهرکی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و درآمد پائین بعضی از خانواده ها اضافه کرد: این بی انصافی است که انسان های توانمند به لحاظ مالی یا کسانی که مقام و منسبی دارند خودشان را از آدم های محروم و مستضعف جدا بدانند و تلاشی برای حل مشکل نیازمندان نداشته باشند.
وی ادامه داد: تحریم های ناجوانمردانه و سیاست های خصمانه هیچ وقت نمی تواند مانع خوشبختی و عاقبت بخیری ما شود اما لازمه آن این است که ید واحد باشیم و از حال و احوال هم غافل نشویم.
شهرکی گفت: به عنوان مثال؛ وقتی حضرت آقا تاکید دارند بیمار به جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد، باید چنانچه استطاعت مالی داریم در حوزه ی بهداشت و سلامت قدم برداریم و یار و یاور بیماران نیازمند باشیم.
رئیس مجمع خیرین استان گلستان تصریح کرد: داشته ها و نداشته های ما به لحاظ مادی و معنوی یک آزمایش الهی بوده و گذرا است، بنابراین باید طوری رفتار کنیم تا شرمنده وجدان خود و مهمتر از همه خداوند سبحان نشویم.
خَیر نیک اندیش گلستانی با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی که منجر به شهادت و مصدومیت بسیاری از زنان و کودکان بی دفاع شد، تاکید کرد: جهان به ویژه مسلمانان از این جنایات به سادگی عبور نکنند.
وی ابراز کرد: امیدواریم مرکز جامع غربالگری سرطان که ساختمان آن در دو طبقه با زیربنای یکهزار و ۴۵٠ متری ساخته شده به زودی توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان تجهیز شود و به بهره برداری برسد.
گفتنی است مراسم تجلیل از خیران سلامت پنج شنبه ۲۷ مهر ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از روحانیون و مسئولان کشوری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار شد.
حاج محمد شهرکی ریاست مجمع خیرین سلامت گنبد کاووس را نیز بر عهده دارد و ساخت و مرمت و تجهیز چندین خانه ی بهداشت، مرکز درمانی و بیمارستان را انجام داده و تاسیس و تجهیز ۳۶ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان های کشور را در کارنامه دارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا