رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای یکی از بسترهای مهم اطمینان بخشی به سلامت انتخابات است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حمید رضا بهمنی‌نژاد در جلسه با رئیس ستاد انتخابات استان و فرمانداران استان اظهار کرد: به اذعان همه عوامل نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی، انتخاباتی سالم، امن، بدون مشکل و بی‌حاشیه را شاهد بودیم که از ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها و هیأت‌های اجرایی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان افزود: در برگزاری دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب عمل شد و قطعاً یکی از سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات‌ها بوده است، اما حساسیت در مرحله دوم به واسطه جدی‌تر شدن رقابت بین دو نامزد با جناح و گفتمان متفاوت بسیار بیشتر است.

وی گفت: رعایت اصل بی‌طرفی در ماده ۷۳ قانون انتخابات، مجریان و ناظرین را از هرگونه موضع‌گیری له یا علیه هر یک از نامزدها منع کرده و جرم انگاری شده است.

بهمنی نژاد در ادامه بیان کرد: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای یکی از بسترهای مهم اطمینان بخشی به سلامت انتخابات است و کمک می‌کند که شبهات برطرف شود، از این رو باید بستر حضور آنها را هم‌چون دور اول فراهم نمایید، البته نمایندگان نامزدها هیچ‌گونه دخالتی در فرایند انتخابات نمی‌توانند داشته باشند و فقط نظاره‌گر هستند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان در پایان گفت: در مرحله اول انتخابات، هماهنگی هیئت نظارت و هیئت اجرایی بسیار خوب و اثربخش بود، اما باید این هماهنگی‌ها بیشتر شود تا تاخیر در اجرای فرایند به‌خصوص در شروع فرایند کاسته شود.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا