مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی گفت: صدور مجوزهای گردشگری و درخواست تسهیلات بیشترین درخواست مردم از وزارت میراث‌فرهنگی در سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان گلستان بود.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ میثم آسوپا شنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سه روزی که در دور دوم سفر هیات دولت به‌عنوان مرکز ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان گلستان مستقر بودیم به عمده مسائل و مشکلات مردم در سه حوزه مأموریتی این وزارتخانه رسیدگی شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به تأکید ویژه ریاست جمهوری نسبت به توسعه گردشگری در گلستان و تبدیل‌شدن استان به عنوان مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی، موضوع گردشگری در نگارستان ایران بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای گردشگری و درخواست تسهیلات بیشترین مطالبه مردم از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان گلستان بود.

آسوپا با اشاره به این‌که بیشترین شکایات ثبت‌شده در این سه روز مربوط به ساخت‌ و سازها در عرصه و حریم آثار و محوطه‌های تاریخی استان است، تصریح کرد: با توجه به تأکید وزیر محترم و همچنین توجه ویژه قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، امیدواریم بتوانیم مسائل و مشکلات هموطنان در حوزه میراث‌فرهنگی استان به‌ویژه مسائل مردم در بافت‌های تاریخی استان را بررسی و مشکلات را رفع کنیم.

وی در ادامه گفت: درگاه ملی صدور مجوزها از برنامه‌های اصلی دولت مردمی برای رفع موانع و مشکلات حوزه صدور مجوز است که با اجرای این طرح شاهد اقدامی ارزشمند در راستای تسهیل‌گری موانع و مشکلات مردم شریف در این حوزه بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی همچنین گفت: با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها، همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان موظف شدند در کمترین زمان پاسخگوی مجوزهای درخواستی مردم باشند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این درگاه ملی، صدور مجوز در ادارات کل میراث‌فرهنگی، استان‌ها به کمتر از دو روز رسیده است و در برخی موارد که مجوزها نیازمند استعلام از سایر دستگاه‌های اجرایی است، اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی صدور مجوز موجب کاهش زمان صدور مجوز به کمتر از ۲۰ روز و دو هفته شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا