یادداشت روز خبرنگار به قلم مدیر مسئول پایگاه خبری گلستان رسا علی اصغر سلیمانی

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ ن والقلم و مایسطرون، بدون تردید، یکی از موهبت‌های بی‌بدیل الهی قلم است که خداوند منان، برخورداری از آن را در سرشت آدمی نهاده است.

خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

رسالتی که بر دوش رسانه های جمعی و خبرنگاران آزاد است سنگین و سخت است، که گاهی با بی مهری ها از سوی برخی مسئولین مواجه می شوند.

روشنگری موشکافانه یکی از ویژگی های رسانه ها است که باعث تمایز آنان با مردم عادی می شود و مطالبه گری به حق در راستای منفعت عمومی جزو تعهدات نانوشته یک خبرنگار است.

این ویژگی ها باعث می شود که یک خبرنگار گاهی با چالش های روبرو شود و گاهی برچسب سیاه نمایی به وی زده شود.

همه رسانه ها باید بر روی احقاق حقوق مردم حساس باشند و اگر قرار باشد در لاک خود فرو روند با دیگران چه فرقی خواهند داشت. نقد منصفانه و پذیرش آن از سوی مسئولین ارتباطی دو سویه است که سود عموم مردم شهر و کشور ختم می شود.

اما در مقابل مطرح کردن نقد غیر منصفانه و تخریب از سوی خبرنگار و همچنین سرکوب رسانه ها نیز دو رفتار مخرب است که دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید صارمی، روز خبرنگار نام‌گذاری شده است. این روز، نمادی برای تکریم و تقدیر تلاشگران آگاهی بخشی و روشنگری یعنی خبرنگاران عزیز است.

  • منبع خبر : گلستان رسا