رئیس کمیته داژبال استان گلستان از رشد و توسعه ورزش داژبال در استان خبر داد و گفت: با بکار گیری ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد این ورزش آینده درخشانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی گلستان رسا از گرگان؛ لیلا هادیان دوشنبه ۱۶ مهر ماه در گفت و گو با گلستان رسا اظهار کرد: ورزش داژبال، یکی از ورزش‌های سنتی ایرانیان است که از زمان‌های قدیم در کشور ایران، بعنوان یک بازی پر نشاط و همگانی مطرح و در بین اقشار مختلف مردم، بسیار رایج بوده‌ است.

رئیس کمیته داژبال استان گلستان افزود: این رشته ورزشی، در عصر کنونی دارای مخاطبین چشمگیری در بین سنین مختلف می باشد و توانسته بعنوان یک ورزش خانوادگی و کم هزینه، در بین جوامع مختلف، مطرح ومورد استقبال قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر درصدد هستیم با بکار گیری ظرفیتهای گلستان این رشته نو پا را رشد و توسعه بخشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما معرفی و توسعه ورزش داژبال است، بیان کرد: این رشته نوپا با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و شهرستان آینده درخشانی خواهد داشت.

هادیان تصریح کرد: بنا داریم داژبال را در مدارس بصورت استعدادیابی یابی در مقاطع مختلف آغاز و بدنبال آن در ادارات و دانشگاه‌ها معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه تربیت بدنی درسهای فیزیو لوژی آناتومی را گذراندند و اطلاعات کامل در حوزه ورزش دارند، بیان کرد: بعد از مدارس بدنبال توسعه این ورزش در دانشگاه‌ها، علی الخصوص دانشگاه تربیت بدنی هستیم.

وی با اشاره به طرح ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار، تصریح کرد: بنا داریم ورزش داژبال را در مناسبتهای مختلف در محلات کم برخوردار معرفی کنیم.

رئیس کمیته داژبال استان گلستان گفت: در صدد هستیم همزمان با هفته تربیت بدنی این ورزش را در دانشگاه ها در دو بخش آقایان و خانم بطور کامل معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: ما در ابتدای کار باید مربی و داور در سطح شهرستان و یا استان داشته باشیم تا بتوانیم مسابقات برگزار کنیم.

وی با اشاره به نامه فدراسیون مبنی بر اعزام تیم‌ ها، بیان کرد: علاوه بر تیم های دیگر باید در بخش کارگری هم تیم داشته باشیم و این موضوع می‌طلبد که از فضای ورزشی، سالنها، نیروها ی برخی سازمانها برای رونق این ورزش استفاده گردد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا