مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان از ارتقا بودجه آموزش های فنی و حرفه ای گلستان از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۰۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۵۷۱ درصدی در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حمزه کرایلو چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد:در دولت سیزدهم بودجه آموزش های فنی و حرفه ای گلستان از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده که شاهد رشد ۵۷۱ درصدی در این زمینه هستیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: بیش از ۱۹ گروه هدف را توانمند سازی می کنیم و اولویت گروه سنی ۱۰ به بالا هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به ساختار جدید آموزشی بیان کرد: اولین کارگاه هوش مصنوعی استان را در هفته ملی مهارت بصورت متمرکز با ۳۱ استان در گنبدکاووس افتتاح شد.

گرایلو با اشاره به اتمام پروژه های آموزش فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم، گفت: در دولت سیزدهم تعداد مراکز از ۱۷ به ۲۰ ارتقا یافت و فضا آموزشی از دو هزار و ۸۱۶ به سه هزارو ۵۹۳ کارگاه افزایش یافته است و آخرین پروژه ما پروژه گمیشان است که ۲۲ بهمن ماه افتتاح خواهد شد‌.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان در پایان گفت: در دولت سیزدهم سرانه آموزش های مهارتی از ۱۲.۲۸ به ۱۵.۸۵ ساعت، سرانه فضای آموزشی از ۳۶۸ به ۳۷۹ سانتی متر مربع، سهم درآمد شهروندان گلستانی از ۰.۳ به ۱.۹۸ میلیون ریال، نرخ دسترسی به آموزش های مهارتی از ۶.۱ به ۹.۸۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا