فرماندار گرگان گفت: دو مطالبه جدی مردم گرگان رفع معضل ترافیک و راه اندازی پروژه تله کابین است،که باید جزو الویت ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان: اسماعیل نادری  در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی گرگان اظهار کرد: دوره چهار ساله ما در حال اتمام است و آن چیزی که از ما به یادگار می ماند، اقدامات و خدماتی است که برای مردم گرگان انجام داده ایم و سعی کنیم به جای اینکه به هم  بپردازیم، با هم برای حل مسائل بپردازیم.

فرماندار گرگان افزود: مردم از ما انتظارات ویژه تری دارند و باتوجه به اینکه رویکرد این شورا خدمت به مردم محروم بوده، خدمات بسیار زیادی در مناطق محروم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات مردم باید ملموس تر حل می شد، گفت: گرگان از نظر فضای آموزشی، ورزشی، فضای سبز جزو فقیر ترین شهرهای استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه گرگان جزو فقیرترین شهرستانهای استان است، بیان کرد: گرگان شهر ثروتمند و دارای پتانسیل و ظرفیت های سرمایه ای خوبی است اما درآمد سرانه یک شخص گرگانی پایین است، لذا تمام این موارد نقش راه درست را می طلبد.

نادری ادامه داد: باید فرصت را غنیمت شمرد و با هم همفکری مسائل را حل کنیم و نباید مسائل شورا به بیرون راه یابد و شخصی از بیرون برای حل مسائل داخلی هزینه کند، خود شورا باید مسائل خود را اولیت بندی و به ترتیب حل مسئله کند.

وی تصریح کرد: حل معضل ترافیک گرگان جز اولویت ها ی ما است و چندین بار مطالبه کردیم اما هنوز طرح ترافیک به دست ما نرسیده است.

فرماندار گرگان یادآورشد: مشکلات در شهر گرگان زیاد است اما در اولویت بندی باید برخی از مسائل اورژانسی و بصورت کارشناسی بررسی گردد تا مشکل از ریشه حل شود.

وی  اضافه کرد:  هنوز دنبال پاسخ برخی از مسائل هستم و تا جایی که حق مردم در میان باشد ساکت نمی شوم.

وی تاکید کرد: ایجاد چند بزرگراه ، اجرای فاز دوم کمربندی، احداث و راه اندازی تله کابین، رفتن به سمت صنعت سبز، جانمایی دستگاههای بزرگ داخل شهر به خارج از شهر و حل معضل ترافیک از مطالباتی است که باید در اولویت ها قرار بگیرد تا مردم از ما دلسرد نشوند و توسعه شهری محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهر ها در برهه ای از زمان مثلا تعطیلات دچار ترافیک می شوند، بیان کرد: ترافیک شهر گرگان همیشگی است زیرا  همه مردم در آن ساکن هستند، حتی بار ترافیکی برخی خیابان ها در حد انفجار است و لازم است یک فکر اساسی برای آن اندیشیده شود.

وی گفت: حل معضل ترافیک و راه اندازی تله کابین گرگان باعث افزایش سرانه درآمد مردم شهر گرگان می‌شود که از قبل تله کابین گردشگران بسیاری وارد این شهر می‌شوند و اینگونه باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با تله کابین با مسئولی مذاکره انجام شد که در نتیجه مسئول گفت طرحی که نوشته شده مشکل فنی دارد و باید دو ملیارد پرداخت شود و متوجه آن شدم که تله کابین گرگان مشکل فنی ندارد و سر دو میلیارد درد می‌کند.

وی خطاب به مسئول گفت: شما به نوشتن طرح و مشکل فنی آن چکار دارید، شما باید مشکل طرح را به ما بگویید تا ما آن را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید از افراد توانمند اطراف خود بهره ببریم و از آقای سنگدوینی نماینده مردم گرگان در خواست دارم  تا مشکلات سد راه تله کابین را مرتفع نماید.

وی اضافه کرد: چطور در بعضی از استانها با همین مشخصات فنی از قبیل فضا و غیره راه اندازی تله کابین مشکلی ندارد، اما در گرگان نمی شود.

فرماندار گرگان در پایان گفت: پروژه تله کابین گرگان برای مشکل فنی متوقف نشده است، زیرا متخصصان دانشگاه منابع طبیعی آن را تایید کردند و موضوع دیگری در میان است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا