رئیس انجمن صنفی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی استان گلستان از طلب ۵۰ میلیاردی شرکت های خدماتی بومی از سازمان های دولتی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ رسول گرگیج سه شنبه ۲۷ شهریور ماه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: حدود ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی در سطح استان گلستان وجود دارد، که بیش از ده هزار نفر نیروی انسانی در حوزه های مختلف از قبیل خدمات شهری، آشپزخانه ها، حفظ و نگهداری، حمل ونقل، چاپ و تکثیر، فضای سبز در حال فعالیت هستند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدماتی گلستان افزود: شرکت خدماتی مجموعه ای با سرمایه گذاری شخصی است که در بحث خصوصی سازی دولت براساس اصل ۴۴ سازمان ها و نهاد های دولتی که بخشی از فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کنند، به ایجاد شرکت های خدماتی فنی و مهندسی کمک می‌کند.

وی گفت: طبق قانون برخی ادارات موظف هستند که بخش خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و اگر ارگانی به این قانون عمل نکند، تخلف کرده است.

وی گفت: این قبیل شرکت ها با ایجاد یا با تاسیس انجمن صنفی که زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و در نگاه بزرگتر کانون عالی شرکت های خدماتی کل کشور است، عملا در سطح کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی سازمان یا نهاد دولتی طرف قرارداد هستند، صورت وضعیت اول کارگر را بعد از سه ماه پرداخت میکند، بیان کرد: این موضوع یک معضل بزرگ برای شرکت محسوب می شود و از طرفی هم شرکت های خدماتی فنی و پشتیبانی هیچ گونه پشتیبانی در کشور ندارند.

گرگیج تصریح کرد: بطور مثال شرکتی از یک سازمان طلبکار است و ما باید پیگیری و به دادگاه مراجعه کنیم و دادگاه در رای صادره ۱۸ ماه به سازمان مورد نظر فرصت پرداخت می دهد، آیا به این صورت بخش خصوصی امکان ادامه فعالیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ دستگاهی جز دستگاه قضا نمی‌تواند از شرکت خدماتی دفاع کند که آن هم روال کار خودش را دارد.

وی یادآور شد: اگر شرکت خدماتی از نهادی مطالبه گری کند، امکان این وجود دارد که سازمان مربوطه سیاست های مناقصه را طوری طراحی کند که حذف شوند.

وی تاکید کرد: شرکت های خدماتی بومی بیش از ۵۰ میلیارد تومان از سازمان ها و نهاد ها در استان طلبکار هستند.

رئیس انجمن صنفی شرکت های خدماتی اضافه کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر نیروی های سازمان ها را مدیریت می‌کنیم که وظایف پاکبانی، سیم بانی، آشپزی، نگهبانی در بخش های مختلف را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: اگر چنانچه توجه ویژه به شرکت های خدماتی نشود طی ده سال آینده جزو شرکت های ورشکسته خواهد شد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی شرکت حق مشاغل سخت و زیان آور است که بعضی از شغل ها جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود اما در هیچ قرار دادی، سازمانی بابت شغل سخت و زیان آور پولی پرداخت نمی‌کند و بعد از ۲۰ سال فعالیت منجر به شکایت کارگر می‌شود که در اصل شرکت خدماتی محکوم به پرداخت ۴ درصد حق مشاغل سخت و زیان آور میشود، در صورتی که این پول را از سازمان مربوطه دریافت نکرده است.

وی با اشاره به مشکل ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور بیان کرد: مقرر شد که در قرار داد بین شرکت و سازمان ها حق چهار درصد را سازمان ها پرداخت کنند که برخی از سازمان ها پرداخت نمی کنند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدماتی گلستان گفت: ۱۲۰ شرکت خدماتی در استان پراکنده هستند اما در ارتباط با مشکلات و معضلاتی که در چگونگی کار با کارفرما دارند، عملا سکوت میکند زیرا اگر اعلام کنند سازمان مربوطه بدنبال حذف پیمانکار می رود.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا