رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان گفت: فراخوان جذب سرمایه گذار باعث ایجاد درآمد پایدار در گرگان می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ آرش فولادیان در دویست و بیست و نهمین صحن فوق العاده شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص تعیین شیوه مشارکت نسبت به انجام فراخوان عمومی جذب سرمایه گذار، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که پروژه شهربازی برای مدیریت شهری دارد، در حال حاضر سوله سر پوشیده و سه قطعه زمین آماده است و مقرر شد که به فراخوان گذاشته شود تا سرمایه گذاران طرح های پیشنهادی خود را ارائه و هر کدام که مورد قبول و شرایط بهتری داشت، انتخاب شود.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان افزود: تعیین شیوه مشارکت پروژه شهربازی سرپوشیده و سه قطعه زمینی که آماده شده است به رئیس شورا مکاتبه و طی دو مرحله در کمیسیون تخصصی بررسی و با تایید شورا فراخوان گذاشته خواهد شد.
وی گفت: فراخوان عمومی برای جذب سرمایه گذار است که یکی از اصلی ترین اقدامات ایجاد درآمد پایدار خواهد بود.
وی ادامه داد: موضوع بعدی زمین ابتدای ویلاشهر بود که در فراخوان قبلی سه مجموعه شرکت کردند، اما به دلیل نقص مدارک در کمیسیون معاملات تایید نشد و قرار به فراخوان شد و به دلیل تغییر شیوه نامه سرمایه گذاری چند ماه زمان برد.

فولادیان تصریح کرد: طرح زمین ویلاشهر با همان شرایط قبلی در کمیته فنی سرمایه گذاری مصوب شد، که یک قطعه زمین ۳۹۰ متری با تراکم ۳۰۰ درصد، سطح اشغال ۵۰، شش طبقه روی هم کف و همکف تجاری بدون درصد پایه و آورده شهرداری که صرفا عرصه است را به فراخوان بگذاریم تا بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای این زمین پروانه ابتدایی و ضابطه و تحلیل درآمدی هم صادر شده و شهردار منطقه سه هم با شرایط جدید موافقت کرده است.

وی به شیوه نامه جدیدی که ابلاغ شده برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت:  طبق این شیوه نامه طرح در دو مرحله باید به تصویب شورا برسد و به دلیل اینکه کارشناسی عالی تعطیل شده طرح به شورا می رود.

وی اضافه کرد: در ابتدا برای اینکه بتوانیم روی موضوع کار کنیم، مجوز اولیه صادر که آیا به فراخوان گذاشته شود یا خیر، و بعد از آن برای تایید و مراحل بعدی مجددا  وارد شورا می شود تا به تصویب اعضا برسد.

وی گفت: چند ماه برای اینکه با شیوه نامه جدید یا قدیمی کار کنیم طول کشید و به شورا هم مکاتبه شد، اما پاسخی دریافت نکردیم و طی مذاکره با شهردار به این نتیجه رسیدیم که با شیوه نامه جدید کار کنیم.

محمد رضا عجم سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در صحن فوق العاده گفت: زمانی که در مورد موضوعی عضو شورا و مدیران شهرداری صحبت می کنند، اگر مجددا دیدگاه‌های اعضا نقد شود، دیگر جایگاه و ارزشی ندارد.

وی افزود: یکبار موضوع در کمیسیون بررسی و مدیر شهرداری توضیحات خود را ارائه می دهد،در نهایت با توجه به نظرات اعضای شورا تصمیم نهایی در صحن شورا اعلام میگردد.

وی گفت: در واقع اگر فردی بر موضوع مخالفت دارد دال بر بی احترامی و نپذیرفتن جایگاه نیست دلیل بر این است که موضوع برایش محرز نشده و تا روشن شدن موضوع نمی تواند رای دهد.

وی گفت: ما در قبال رای که میدهیم، مسئولیم و اگر اتفاقی رخ دهد، شهردار هیچ مسئولیتی ندارد و مابابد پاسخگو باشیم، لذا باید روش تامین مالی، متدها و مدلها  مشخص و بسته های تشویقی به وضوح آشکار باشد تا ما به این نتیجه برسیم که در از طریق کارشناسان شهرداری مطالعه علمی، پژوهش میدانی انجام شده و روی پروژه کار کرده اند.

عجم ادامه داد: شما باید کار پژوهشی، مطالعاتی و نشست های مکرر و کار را به نتیجه رسانده باشید تا ما توجیه شویم و به شما کمک کنیم اما از روی لیست فعلی نمیتوان تصمیم گیری کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری می تواند خیلی از پروژه هایی را که شفافیت و وضوح در آن مشخص نیست، تصمیم گیری کند اما ما نمیتوانیم در شورا این کار را انجام دهیم .

سید محمد رضا سید النگی شهردار گرگان در مورد لایحه فوق گفت: برای اجرای طرح ضمانتنامه دریافت میکنیم و طی آن فرد مستلزم هزینه کرد است، اگر مجوز شورا نباشد، فرد مدعی می‌شود و قانونگذار هم ما را بازخواست می کند و ما این اجازه را از شما می خواهیم که این مسیر توسعه و آبادانی را شروع کنیم.

شهردار افزود: در شیوه نامه قدیم این کار را هیئت کارشناسی انجام می داد اما در شیوه نامه جدید اجازه فراخوان را باید شورا صادر کند.

گفتنی است: لایحه تعیین شیوه مشارکت نسبت به انجام فراخوان عمومی جذب سرمایه گذار با شش رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به تصویب رسید.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا