مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت:فرهنگ اربعین یک مقیاس جهانی است که فقیر و غنی نمی‌شناسد و امتداد دارد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حجت ‌الاسلام عباسعلی گرزین سه شنبه ۳۰ مرداد ماه در نشست خبری مواکب دلداگان اربعین حسینی اظهار کرد: فرهنگ اربعین یک مقیاس جهانی است که فقیر و غنی نمی‌شناسد و امتداد دارد، اربعین در گلستان شاخه ای از یک پدیده جهانی تمدن اسلامی است که همه در آن خادم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: سال به سال شاهد شکوفایی بیشتر خیایان ها و مراسمات اربعین در سطح استان گلستان هستیم بطوری که سال گذشته در گرگان با ۱۱۰ موکب، شاهد حضور ۳۵۰ هزار نفر شرکت کننده بودیم و برای امسال هم پیش بینی شده که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد شرکت کننده ها اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۷۰ موکب در گرگان برگزار شده است، بیان کرد: تعداد مواکب نشان دهنده آمار بالای ۵۰۰ هزار نفر شرکت کننده است.

وی گفت: در سراسر استان گلستان بیش از ۴۰۰ موکب مردمی در ایام اربعین بر پا شده است و بیش از ۱۳۳ کیلومتر راهپیمایی در روز اربعین حسینی در استان برگزار می شود.

 

گرزین ادامه داد:طولانی ترین راهپیمایی اربعین مربوط به شهرستان گالیکش به طول ۳۳ کیلومتر از گلزار شهدای گمنام این شهرستان تا امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس و شهرستان مینودشت به طول ۲۰ کیلومتر تا امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس است.

وی تصریح کرد: شلوغ ترین مراسم اربعین، اجتماع حدود ۲۰ هزار نفر در امامزاده یحیی بن زید گنبد خواهد بود.

وی خاطر نشان‌کرد: بیش از ۲۲ نقطه استان پیاده روی روز اربعین برگزار می شود و در مجموع ۱۳۳ کیلومتر خیابان‌های اربعین و مواکب در استان داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان یادآورشد: طولانی ترین خیابان اربعین متعلق به شهر گرگان است که با حدود ۱۷۰ موکب بیشترین مواکب استان را در بر گرفته است.

وی افزود: پیاده روی ویژه اربعین در دو نقطه از استان ( گرگان و گنبد) برگزار میشود که کاملا بصورت پیاده روی تمدنی و در آن شیعه و سنی باهم حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال سومین سال اربعین بر پا میشود، بیان کرد: مردم عاشق اهل بیت در شهرستان آق قلا از نقاط مختلف به سمت امام زاده عبدالله گرگان پیاده روی می‌کنند.

گرزین با اشاره به پیاده روی اربعین در گنبد بیان کرد: شاهد حضور شیعه و سنی در پیاده روی به سمت امام زاده یحیی بن زید خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این دو مسیر پیاده روی یک ویژگی برای ما دارد که آن هم حضور مشترک شیعه و سنی در پیاده روی اربعین است.

وی اذعان داشت: برنامه متمرکز اجتماع اربعین امسال در خیابان اربعین خواهد بود‌و مردم گرگان از سراسر استان و مردم آق قلا همه به سمت امام زاده عبدالله و خیابان اربعین پیاده روی دارند.

وی گفت: پیاده روی اربعین در گرگان از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله و خیابان اربعین از ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های آخر ماه صفر بیان کرد؛ ۳۰ کاروان پیاده روی از استان گلستان به مشهدالرضا اعزام می‌شوند و اجتماع عظیم عزاداران گلستانی در ۱۳ شهریور مصادف با ۲۹ صفر با حضور بیش از ۲ هزار نفر از زائران گلستانی در مسجد گوهرشاد برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان گفت: همچون سال های قبل، در دهه آخر صفر ۳۵۰ مبلغ و مبلغه برای تبلیغ فرهنگ حسینی در استان اعزام می شوند.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : گلستان رسا