نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با بیان اینکه در موضوع حجاب نباید برخوردها نتیجه معکوس داشته باشد، گفت: در امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی باید از افراد باسواد، اساتید دانشگاه و شخصیت های اجتماعی که در بین مردم جایگاه خوبی دارند و مورد احترام جامعه هستند، استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار دبیر و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان اظهار کرد: حجاب از مسلّمات دین ماست و شکی در آن نیست. اما در مواجهه با افراد بی حجاب و بد حجاب نباید به گونه ای برخورد شود که نتیجه ی معکوس داشته باشد.

وی افزود: رعایت حجاب علاوه بر وجوب شرعی در کشور ما الزام قانونی است، اما اینکه چگونه و از چه راهی این موضوع نهادینه شود مهم است، متاسفانه اغلب اقدامات انجام گرفته، با زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند بوده که جواب نداده و برخی افراد جامعه را در موضع تقابل انداخته است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: اخیراً از رسانه ملی بیاناتی از رهبر معظم انقلاب راجع به ریشه بی حجابی و بد حجابی و اینکه چرا زن ها را در غرب به این وضع کشانده اند، پخش شده است و معظم له خیلی زیبا با استناد به حرف های خود غربی ها در خصوص بی حجابی و فلسفه آن توضیح داده است. باید اینگونه علت و ریشه را بگوییم تا جامعه خصوصا زنان بدانند که پشت این ماجرا چیست؟
وی اضافه کرد: در امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی باید از افراد باسواد، اساتید دانشگاه و شخصیت های اجتماعی که در بین مردم جایگاه خوبی دارند و مورد احترام جامعه هستند، استفاده شود.

وی تاکید کرد: این دستور اسلام است که از افراد خوش بیان و تاثیرگزار که ادب در کلام دارند، استفاده شود و در سیره پیامبر اسلام(ص) همینگونه عمل شده است، ایشان وقتی میخواست پیکی را نزد امپراتور رُوم بفرستد؛ از فردی رشید، خوش بیان، خوش چهره و مودب به نام «دحیه کلبی» استفاده کرد.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: نباید اینگونه شود که مردم در این راه با افرادی مواجه شوند که نتیجه عکس بدهد و همچنین نباید منتظر تاثیر آنی این گفتگوها و تذکرها در جامعه باشیم. بلکه بابد یک کار مدت دار و مبنایی انجام شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا