یادداشتی به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ با گذشت ۵ ماه از سال، همه ارکان کشور سرگرم امور سیاسی تشکیل و تعیین کابینه دولت چهاردهم می‌باشند و آنچه که فراموش شد مطالبات بحق دردمندترین، زحمتکش‌ترین و مؤثرترین قشر جامعه (کشاورزان) است که هنوز عرق رنج و تلاش آنان از برای خودکفایی اقتصادی کشور در تولید محصولات استراتژیک چون گندم،جو،کلزا و غیره خشک نشده است که دردها و آلام بی‌توجهی و بی‌تعهدی بخشهایی از نظام اداری کشور در وزارت جهاد کشاورزی و غیره افزون و به غده ای چرکین و متورم تبدیل شد و عندالقریب است که سر باز کند.

روزهای سختی که کشاورزان در امید تحقق مطالبات فروش محصولات کشاورزی به مراکز تعاونی کشاورزی به انتظار نشسته اند و سخت‌تر آنکه هیچ مقام و مسئولی در پی درمان این درد نیست و این بی‌توجهی‌ها امیدها را در کشاورزان از بین می برد.

رئیس محترم جمهور

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

نمایندگان محترم مجلس

روسای دستگاه‌های نظارتی

اگرچه امر مهم رسیدگی به صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت ضروری و تثبیت، تشکیل و حرکت دهی دولت چهاردهم حاصله این تلاشها در این روزهای پرکار خواهد بود.

لیکن توجه به مهمترین مطالبات قشر کشاورزان هم ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است که متأسفانه از نگاه های شما دور مانده است.

قرار آن است که دولت و مجلس صدای مردم باشند و این شعار رنگارنگ انتخاباتی بارها توسط رئیس محترم جمهور در این اندک زمان بسیار تکرار شد و مجلسیان هم، هم آهنگ این واژه را سر می دهند، لیکن امان از مطالبه گری و پیگیری بحق مطالبات مردم که نمونه آن مطالبات کشاورزان گندمکارو کلزاکار و غیره می باشد.

دولت و مجلس محترم:

صدای مردم، صدای درد کشاورزان را گوش دهید که در انتظار پرداخت مطالبات فروش محصولات کشاورزی و خسارات تأخیر آن می‌باشند و عدم پیگیری مدیران استانی، محلی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب شد تا ناامید شوند و اینکه چند ماهی است که از تحویل محصولات کشاورزان گلستان می‌گذرد اما کسی به فکر کشاورزان نیست.

این شرایط عدم پرداخت موجب ورود دلالان و سوء استفاده کنندگان شد ناگزیر کشاورزان محصولات را به قیمت پایین‌تر ولی نقدی به فروش برسانند و این در صورتی است که تورم موجود در جامعه و افزایش چند برابری هزینه‌های تولید و برداشت کشاورزی تأخیر در پرداختها موجب خسارات مالی به کشاورزان شده است .

از سویی بخشی از این منابع صرف پرداخت خدمات کشاورزی بابت اجاره ماشین آلات و بذر و سموم و غیره صرف می‌شود که به همین شرایط کشاورزان بدهکار ضلع ثالث مثلث می‌باشند.

انتظار است استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بالاخص رسانه‌های جمعی این مطالبه بحق جامعه کشاورزان استانها (بویژه استان گلستان) را به گوش رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی و دستگاه های نظارتی برسانند و برای تحقق و بروز رسانی پرداختها راهکارهای مناسبی تبیین شود.

متأسفانه این چالش مدیریتی هر ساله تکرار می‌شود و پاسخ مدیران و مسئولان فقط رفع مسئولیت از خود است که همه این فرآیندها موجب ناامیدی جامعه کشاورزان خواهد شد.

دولت مطالبه‌گر چهاردهم مطالبه‌گری نماید و با مقصرین اصلی آن برخورد قانونی نماید.

  • منبع خبر : گلستان رسا