به دستور رئیس شورای شهر گرگان از حضور دو تن از خبرنگاران مدیریت شهری در جلسه صحن علنی شورا ممانعت بعمل آمد و از متولی رسانه انتظار می رود که عیسی مهری را ملزم به عذرخواهی خواهی از اصحاب رسانه کند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ هفته گذشته موضوع درخواست استیضاح شهردار گرگان در صحن شورا ابلاغ و بدون حضور خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفت.

بعد از بررسی درخواست استیضاح شهردار گرگان، ادامه جلسه با حضور خبرنگاران برگزار شد اما به دستور رئیس شورای شهر گرگان از حضور دو تن از خبرنگاران در جلسه صحن علنی ممانعت بعمل آمد.

عیسی مهری اجازه حضور دو تن از خبرنگارانی که فیلم حواشی جلسه علنی شورای شهر گرگان را منتشر کردند (فیلم لخت شدن شهروند در صحن علنی شورای شهر گرگان) را نداد.

رسالت خطیر اهالی رسانه و در رأس آن خبرنگاران در تنویر افکار عمومی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست موضوعی که قانون اساسی بر آن تاکید دارد به گونه ای که در اصل ۲۴ قانون اساسی آمده است؛ نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد.

براساس ماده ۴ قانون مطبوعات «هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند».

حال سوال اینست؛ رئیس شورای شهر گرگان چگونه به خود اجازه داده است که با تحدید (محدود ساختن) و ممانعت از ورود دو تن از خبرنگاران رسمی استان به صحن شورا، آنان را تحت فشار قرار دهد؟

عیسی مهری به خوبی می داند؛ عدم توانایی و ضعف وی در مدیریت جلسه باعث بوجود آمدن آن حواشی در صحن علنی شورای شهر گرگان شد( لخت شدن یک شهروند در شورای شهر گرگان). حال بجای اینکه ضعف خود را بپذیرد و بخاطر کوتاهی صورت گرفته پاسخگو باشد با دستور ممانعت از ورود خبرنگارانی که این خبر را منتشر کردند، درصدد است ناکارآمدی و‌ سو مدیریت خود را پنهان سازد.

آیا عیسی مهری نمی داند که خبرنگاران؛ کارمند و یا روابط عمومی شورای شهر نیستند که هر چه او دستور داد و یا امر و نهی کرد، منتشر کنند.

بدون شک؛ خبرنگارانی که فیلم حواشی جلسه شورای شهر گرگان را منتشر کردند هدفی جز مساعدت و‌ کمک به آن شهروند را نداشتند زیرا پرواضح است که حل مشکل این شهروند (و سایر شهروندان در خیابان جام جم) از این شورا و شهرداری دور از انتظار است و نیاز به ورود مسئولان ارشد استان است.

از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درخواست می شود به عنوان متولی رسانه های استان که در برابر این اقدام صورت گرفته توسط رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ضمن محکوم کردن وی را ملزم به عذرخواهی از اصحاب رسانه سازد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا