عضو هیت رییسه انجمن چوگوی کشور گفت: هویت و اصالت دو رکن مهم ورزش چوگو است و ریشه ها و قدمت چوگو نشان از اصالت ریشه دار این رشته ورزشی در تاریخ و فرهنگ کشور دارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عبدالرسول جوادی بالاجاده به مناسبت یکم تیر روز ملی چوگو اظهار کرد: ؛چوگو یک ورزش و بازی اصیل و ریشه دار و بخشی مهم در تاریخ و فرهنگ ملت ایران است.

عضو هیت رئیسه انجمن چوگوی کشور افزود: چوگو قدمتی به بلندای تاریخ ایران دارد و میراث ماندگار نیاکان ما است که با گذر زمان توسعه و ملی سازی آن به عنوان یک ورزش بومی و محلی از مهمترین برنامه های انجمن چوگوی کشور تبیین و سیاست گذاری شده است.

وی توسعه سلامتی و فعالیت‌های تفریحی با عمومی کردن ورزش‌های عجین شده با تاریخ و فرهنگ ایران چون  ورزش چوگو می‌تواند نقش آفرین در ورزش همگانی باشد.

جوادی بالاجاده گفت: چوگو می تواند محور دیپلماسی ورزشی با کشورهای همگرای فرهنگی در سطح منطقه و آسیا باشد.

وی هویت و اصالت را دو رکن مهم ورزش چوگو دانست و ریشه ها و قدمت چوگو نشان از اصالت ریشه دار این رشته ورزشی در تاریخ و فرهنگ کشور دارد.

این مدیر با سابقه ورزشی کشور به تلاش انجمن چوگو برای ثبت میراث فرهنگی و معنوی اشاره کرد و گفت: با تدابیر ریاست و اعضای هیت رئیسه انجمن طی سالهای اخیر در معرفی تاریخی و فرهنگی چوگو و توسعه ای چشم گیر در استانها و شهرستانها دیده میشود که با تلاش و مدیریت و تدبیر دکتر رجب پور و حمایت‌های مدیران فدارسیون ورزش‌های همگانی و توسعه آن در مراکز علمی و دانشگاهی توجه مدیران حوزه میراث فرهنگی را به این رشته با قدمت ورزشی جلب نموده است و برای ثبت آن در تلاشند تا با حمایت‌های وزارت ورزش این مهم به عنوان یک سند ماندگار در ورزش کشور صورت پذیرد.

جوادی بالاجاده چوگو را محصول نوع آورانه در عین قدمت و فرهنگ ورزشی ملت بزرگ ایران دانستند.

این فعال رسانه ای در بخشی یکم تیر ماه روز ملی چوگو را فرصتی مناسب  برای تجلی و تعالی چوگو و تبیین جایگاه واقعی ورزش چوگو در کشور دانستند و به نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در معرفی این ظرفیت مهم ورزشی که موثر در توسعه دیپلماسی ورزشی خواهد بود را با اهمیت خواندند و درخواست تولید مستند و برنامه های ویژه برای معرفی این رشته در شبکه های تخصصی و ملی شدند

جوادی بالاجاده به ضرورت تدوین یک پیوست فرهنگی برای ورزش چوگو اشاره کرد و گفت: چوگو با فرهنگ ایران و ایرانی عجین است وچوگو را یک سرمایه فرهنگی ورزشی برای ایران بدانند.

عضو هیت رئیسه ورزش چوگو در پایان از مدیران وزارت ورزش و دولت محترم درخواست کرد تا با حمایت‌های همه جانبه از چوگو برای تعالی و همگانی شدن آن اهتمام ورزند که اجرای این مهم تحقق توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در همگانی کردن ورزش است و ظرفیت چوگو را مناسب برای تبدیل آن به فدارسیون در کشور می داند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا