رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: خوشبختانه استان گلستان در ورزش قهرمانی و ورزش همگانی ناشنوایان در کشور زبانزد است یعنی در تمام تیم های ملی استان گلستان عضو دارد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ مصطفی نکونعل‌آزاد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه استان گلستان در ورزش قهرمانی و ورزش همگانی در کشور زبانزد است یعنی در تمام تیم های ملی استان گلستان عضو دارد.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان افزود: در حال برگزاری دو اردوی تیم ملی تیراندازی و والیبال ساحلی هستیم که اکثر آن گلستانی هستند.

وی گفت: هر چند که در ورزش قهرمانی بسیار راضی هستیم اما شعار ما این است” که هیچ ناشنوایی در خانه نماند” یعنی همه ی ناشنواها در یک رشته ورزشی، هفته ای سه جلسه ورزش کنند و اگر قهرمانی هم از دل آنها بیرون آمد به مسیر خود ادامه دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم یک موفقیت بزرگ برای هیئت و فدراسیون محسوب می شود.

وی همچنین اضافه کرد: برای رسیدن به این نقطه باید گام بزرگی برداشته شود، یعنی ساختار هیئت را از نظر امکانات،سخت افزار، مربی و سامانه تقویت شود تا جذب بالایی داشته باشیم.

نکونعل‌آزاد تصریح کرد:امضای تفاهم‌نامه مدارس استثنایی نیز سبب تقویت ساختار خواهد شد تا به جایی برسیم که دیگر هیچ ناشنوایی در خانه نماند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گلستان در ورزش ناشنوایان جایگاه خوبی در فدراسیون دارد، گفت: امیدوارم با همدلی که در استان دیده می شود، این استان زودتر از استان‌های دیگر به رکورد خوب برسد.

وی با اشاره به اینکه یک فدراسیون چند رشته ای هستیم، بیان کرد: ۱۸ رشته ورزشی در سنین جوان، نوجوان و بزرگسال تحت پوشش این فدراسیون هستند و همانند یک سازمان ورزشی است و ما چاره ای جز اتکا به اعتبار دولتی نداریم و در تلاش هستیم تا آن را افزایش دهیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان به بخش تامین مالی اشاره کرد و گفت: در شورای راهبردی این بخش را راه اندازی کردیم و در حال حاضر بر روی درآمد پایدار تمرکز داریم و مطمئن هستیم در کنار وزارتخانه بتوانیم درآمد زایی کنیم زیرا با درآمد پایدار یکی از مشکلات ورزشکاران که اعزام برای مسابقات آسیایی است را دیگر نخواهیم داشت.

نکونعل‌آزاد گفت: بعد از مسابقات آسیایی، المپیک ۲۰۲۵ ژاپن، تیراندازی جهانی در آلمان، ساحلی صربستان را در پیش داریم، بطوری که هر ۱۵ روز یک اعزام داریم و این اعزامها بین ۵۰ الی ۸۰میلیارد ریال هزینه دارد که مسئولین باید به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: چهار ماه قبل این فدراسیون را با ۱۶۵ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتم و تاکنون ۲۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی هنوز مانده، اما با حمایت هایی آتی امیدوارم که در چهار ماه آینده، بدهی را به صفر برسانم و به استان‌ها کمک خواهم کرد.

وی یادآورشد: گلستان از جایگاه خوبی در فدراسیون برخوردار است و به لحاظ عملکردی در میان ۳۳ هیات استانی، جزو ۱۰ استان برتر اول قرار دارد.

وی گفت: در دوره وزارت جدید، اعتبارات این فدراسیون با افزایش ۲ برابری به ۳۵۰ میلیارد ریال رسید اما بازهم مشکل داریم.

وی خاطر نشان کرد: فدراسیون در هیچ استانی قادر نیست یک سالن اختصاصی و سانس اختصاصی بگیرد زیرا جغرافیای شهرستان ها و استانها وسیع است و حتما باید ناشنوا در کنار شنوا ورزش کند.

وی با اشاره به اینکه در گلستان هفت شهر در بخش ناشنوایان فعال است، بیان کرد: امیدوارم شهرستان‌های دیگر هم فعال شوند و ساختار هیئت راه اندازی شود که در این صورت می‌توانید لیگ داخلی و مسابقات برگزار کند.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در خصوص تعداد ورزشکاران بیمه شده گفت: ورزشکار ناشنوا کارت بیمه می‌گیرد، اما اعلام نمی‌کند ناشنوا است و براین اساس نمی‌توان آمار دقیقی اعلام کرد، اما یک درصد جمعیت کشور ناشنوا هستند که ۴۰ تا ۵۰ درصد ورزشکار هستند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا