مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ذخیره آبخوان کم عمق استان در یک سال گذشته ۱۳۶٫۴۷ میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط سی سال گذشته ۳۶۷٫۱۴ میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛  عبدالرضا کابلی در گفتگویی اظهار کرد: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در ماه مرداد سال جاری در مقایسه با ماه مرداد سال گذشته ۳۲٫۸۱ میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط بیست سال گذشته ۹۷٫۱۵ میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.

وی افزود: میزان بارش مرداد ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۷۵ درصد کاهش و نسبت به دوره درازمدت ۵۶ درصد کاهش نشان می دهد و طی مدت مهر لغایت ماه جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۲٫۴ درصد کاهش و نسبت به دوره دراز مدت ۲۲٫۶ درصد کاهش نشان می دهد.

کابلی تصریح کرد: جریان رودخانه ها بر اساس ایستگاه های مبنا در مدت مهر لغایت ماه جاری نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو ۵۳ درصد کاهش و در حوضه گرگانرود ۷۲ و نیم درصد کاهش و در حوضه خلیج ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان در پایان گفت : حجم آب موجود در سد های استان در انتهای مرداد ماه سال جاری ۵٫۲۶ میلیون متر مکعب و معادل ۳٫۴ درصد حجم کل سدهای استان در حوضه قره سو و گرگانرود است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا