مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: بر اساس اعلام اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گلستان در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری جزو استان‌های برتر کشور است.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری اظهار کرد: طبق بند ع تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلف‌اند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به‌ منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این اعتبارات برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و تأسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، در مسیرها و محورهای گردشگری، روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری، سواحل، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی آن‌ها تخصیص داده شده است.

وی گفت: در گلستان ۳۷ روستای هدف گردشگری وجود داشته و همچنین تعدادی کمیپنگ‌های گردشگری در جوار جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران ایجادشده که از محل تملک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری برای تقویت زیرساخت‌ها در این منطقه هزینه شده است.

ساوری تصریح کرد: ایجاد مجموعه‌های سرویس بهداشتی و نمازخانه در محورهای مواصلاتی و یا رفع ایرادات مجموعه‌های موجود نیز ازجمله دیگر اقدامات اداره‌کل بوده که از اعتبار آن‌ها نیز از محل تملیک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا