نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی» با معرفی ۱۷ اثر برتر از سراسر کشور در «گرگان» مرکز استان گلستان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ نخستین جشنواره ملی رسانه ای جام جوانی  با حضور علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور، مجتبی تاجیک مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش، تشکل‌های مردم نهاد، سایر مدیران استانی و اصحاب رسانه استان گلستان در سالن شهید آوینی حوزه هنری گلستان برگزار شد.

به این جشنواره ۷۲۰ اثر در قالب صوت، تصویر، عکس، فضای مجازی و مطبوعات از ۲۲ استان با موضوعات مختلف از جمله جوان و انتخابات، جوان و مشارکت اجتماعی، جوان و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، جوان کارآفرین، جوان نخبه، روایت پیشرفت جوانان، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، عفاف و حجاب، جوان ورزشکار و ازدواج و فرزندآوری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

با نظر هیئت داوران ۱۷ خبرنگار و فعال رسانه‌ای برتر کشور معرفی و با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش صوت و رادیو «لطیفه دوجی» از رادیو گلستان با مستند گزارشی مد و لباس به مقام نخست رسید، محمد مهدی محمدیان از رادیو بوشهر و سارا شاکری از رادیو گیلان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این بخش از اثر مینی فیچر حسین شجاع تقدیر شد.

در بخش عکس، طراحی و گرافیک «محمد جواد پردخته» از استان گیلان مقام اول را کسب کرد، زهرا صفری از گلستان و سیده طاهره شاهچراغ از تهران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند، همچنین اثر علیا عسکری از خبرگزاری مهر گلستان شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویدئو و موشن گرافی «ریحانه قاسمی» از استان اصفهان اول شد و حمیدرضا شیبک از معاونت خبر واحد گلستان و حدیث سپهری از گلستان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند، همچنین اثر عباس بهرامی از گلستان و مطهره قاسمی از گروه فرهنگی هنری، نسل نوظهور بندرگز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها «سعیده اسدیان» از خبرگزاری برنا تهران به رتبه نخست دست یافت، صدیقه رضوانی نیا و وحید تفریحی هر دو از خراسان رضوی به ترتیب رتبه دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند و اثر اعظم محبی از خبرگزاری فارس گلستان شایسته تقدیر شناخته شد.

در این مراسم کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید این بود که جوانان برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ و جدید خود را آماده کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: جوانان مستعد و انقلابی باید شناخته شوند و از توان بالای آن ها در عرصه های مختلف بهره گرفت.

مجتبی تاجیک مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش هم در این آئین گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در تولید محتوا و نشر آن در جامعه دارند.

مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش افزود: برگزاری این جشنواره بعد از وقفه ای طولانی را باید به فال نیک گرفت و از ظرفیت بالای جوانان استفاده بیشتری برد.

تاجیک از نقش خوب سمن ها در عرصه های مختلف به نیکی یاد کرد و ابراز امیدواری نمود و‌ بیان کرد: در تعامل بین مسئولان با سازمان های مردم نهاد اتفاقات خوبی رقم بخورد.

گفتنی است؛ حاج محمد شهرکی خیر گلستانی در برگزاری این مراسم همکاری بسیار خوبی داشته و مساعدت مالی نمودند.

همچنین شهرکی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین گلستان در آستانه ی هفته ی ازدواج ۵٠ هدیه نقدی به پنجاه زوجی که با یاد و خاطره ی ۵٠ شهید مدافع حرم و مدافع امنیت گلستان آغاز زندگی مشترک شان را جشن می گیرند اهدا و برای هر کدام از این زوج ها مبلغ سی میلیون تومان، مجموعا یک میلبارد و ۵٠٠ میلیارد تومان وام قرض الحسنه در نظر گرفت.

انتهای پیام/

 

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا