مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کشور گفت: اولین اردوی استعدادهای برتر کشور در گلستان با حضور اعضای باشگاه و اساتید نام آشنای ایرانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ مجتبی حاذق نیکرو شنبه ۱۳ مرداد ماه در نشست خبری تشریح رویداد کشوری قاف باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان استان گلستان با رسانه ها اظهار کرد؛ در رویش مجددی که از سراسر کشور اتفاق افتاد، مجموعا ۱۲۰ شاعر و نویسنده در باشگاه رویش استعداد های برتر ادبی نوجوان کشور مسما به قاف قله ادبیات و فرهنگ فعالیت می کنند.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری افزود: ابتدای شهریور ماه سال جاری اولین باشگاه هنرهای نمایشی نوجوان و باشگاه تصویرگران نوجوان

در کانون راه اندازی خواهد شد و این باشگاه با هدف شناسایی و تربیت آفرینشگران ادبی و هنری آینده نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برای تربیت آفرینشگران، کنشگران و فعالان حوزه هنر و ادبیات، مجموعه متولی در کشور وجود ندارد، گفت: این موضوع یک خلا جدی محسوب می‌شود و کانون تصمیم دارد که در این عرصه حضور فعال داشته باشد.

حاذق ادامه داد: این باشگاه‌ها، باشگاه‌های رویش استعداد های برتر ادبی نوجوانان هستند که به عنوان متولی این حوزه در عرصه تعلیم و تربیت بصورت غیر رسمی خود را مسئول امورات فرهنگی کودکان و نوجوانان سراسر کشور می داند.

وی خاطر نشان‌کرد: فعالیت های این باشگاه شامل مراحل گزینش و انتخاب نوجوانان فرا کانونی است بطوری که مربیان ما با حضور در مدارس، مصاحبه ها استعداد های نوجوانان را مورد سنجش قرار می دهند و استعداد یابی می کنند.

وی اضافه کرد: از بین صدها یا هزاران استعداد شناسایی شده از استانها، ۱۰ الی ۱۵ استعداد برتر به مدیریت آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی می شوند.

وی گفت: از ۳۱ استان کشور حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ استعداد برتر به مدیریت آفرینش های ادبی و هنری که بهترین شعر و نویسندگی را در استان خود داشتند، معرفی شدند.

وی تصریح کرد: ابتدا آثار این نوجوانان مورد بررسی اساتید برجسته قرار گرفته و در مرحله دوم مصاحبه مجازیو بعد از آن یک اردوی گزینش و تا به امروز هم کارگاه های مجازی و حضوری به صورت متمرکز در سطح ملی برگزار شده است.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری در پایان گفت: اولین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان گلستان در شهر علی آباد با حضور ۱۲۰ عضو این باشگاه و اساتید و چهره های نام آشنای ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا