مدیر کانون پرورش فکری کودکان گلستان از فعالیت ۱۸ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ الهه غیناقی شنبه ۱۹ مرداد ماه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: ۱۸ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد سه مرکز در گرگان، دو مرکز در گنبد و مابقی مراکز در دیگر شهرستان‌های استان مشغول و در سه شیفت فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر عضو کانون کودکان و نوجوانان این استان هستند که  شاهد رشد پنج برابر بودیم.

وی با اشاره به قدمت مراکز کانون گفت: اعتبار عمرانی این نهاد با کمک خیران به دو برابر رسیده و به کمک آن توانستیم در زمینه شاداب سازی و بهسازی مراکز هزینه کنیم به طوری که سه مرکز گرگان، گنبد و بندر ترکمن امسال بازسازی شد و فقط دو مرکز کردکوی و گالیکش که تازه افتتاح شده نیاز به بازسازی ندارد.

غیناقی یادآور شد: در تابستان امسال ۶۰۰ کارگاه در استان راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: نخستین استودیو و اولین اتاق فرار در حوزه کودک و نوجوان راه اندازی شد.

وی همچنین اضافه کرد: در بحث علمی رباتیک را فعال کردیم و در کلیه مراکز با توجه به علایق که کودکان و نوجوان مسابقات برگزار کردیم که استقبال خوبی هم شد.
غیناقی گفت: با توجه به استقبال خوب در قسمت هوشی مصنوعی در صدد هستیم با هماهنگی دانشگاه آزاد علی آباد این بحث را آغاز کنیم و در تمام مراکز قسمت علمی و فناوری روز هم داشته باشیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان گلستان در پایان گفت: برای قسمت نجومی هم بخش های رباتیک، آیمد، نجوم و هوش مصنوعی را برنامه ریزی کردیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا