یادداشتی به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ شعارهای انتخاباتی، دیدگاه‌ها و برنامه‌ های رئیس جمهور محترم، تأکیدات و توصیه‌های رهبری با اولویت مهار تورم، بهبود وضعیت معیشتی و ساماندهی امور اقتصادی کشور،بستری برای مطالبه‌گری جامعه شد.

چشمانی در انتظار تحقق برنامه‌ها آن هم زود بازده و تسکینی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم دوخته شد و انتظار آن است که اولین گام‌ها و اقدامات دولت چهاردهم پس از استقرار، تسکین یا درمان دردهای متورم اقتصادی باشد.

از این سو،خشت اول برنامه‌های دولت وفاق مبنای نگاه جامعه قرار می‌گیرد.

حال با گذشت اندک زمان از استقرار دولت وفاق، خشت اول برنامه‌های اقتصادی چگونه چیده شد؟

با اینکه همه برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و توصیه‌های رئیس دولت چهاردهم و تأکیدات مقام معظم رهبری بر بهبود شرایط معیشتی بوده است، لیکن اقدامات دولت چهاردهم در بنای خشت اول اقتصادی مسیر دیگری را پیموده است و اگر اینگونه چیده شود تا ثریا و پایان دولت هم کج خواهد رفت و اصلاح پذیری نخواهد داشت.

✓ افزایش قیمت انواع نان در آغازین روزهای فعالیت دولت

✓ ابلاغ بخشنامه اخذ مالیات از حقوق بازنشستگان از سوی معاون اول

✓ افزایش خرید خدمات عمومی چون حمل و نقل،مراکز ورزشی و فرهنگی و غیره در کشور بالاخص شهرهای بزرگ

✓ افزایش قیمت سرویس‌های مدارس و شهریه مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی و محدود بودن مدارس دولتی

✓ افزایش قیمت خرید اقلام مورد نیاز و ضروری خانواده‌ها از شوینده‌ها،لبنیات ، پروتئین،حبوبات و غیره

✓ افزایش قیمت خدمات پزشکی و داروها بویژه داروهای بیماری های خاص و غیره

این اقدامات در کنار سایر فشارهای اجتماعی و فرهنگی سردرگمی ورزشکاران برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال، وضعیت چمنهای زمین های فوتبال و کمبود تجهیزات ورزشی و برای ورزشکاران المپیکی و غیره است.

✓ رشد جمعیتی مهاجرین افاغنه و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن

✓ کمبود داروها در داروخانه ها

✓ ناترازی و فاصله طبقاتی بین کارکنان دولت در دستگاه‌ها اعم از تسهیلات و وام‌های مدیران و کارکنان دستگاه‌های اقتصادی از بانک، بیمه، گمرگ و اقتصاد و دارایی، نفت، پتروشیمی و غیره نشانگر چینش خشت اول دولت چهاردهم در حوزه اقتصاد است که به سمت کجی در حال احداث بنا می باشد.

از سویی اقدامات چون پیگیری مطالبات پرستاران،فرهنگیان،پرداخت دیون داروخانه ها،اجرای نظام همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان و سیاست‌های ارتباط خارجی که مورد تحسین و تقدیر مردم می باشد و انتظار دارند که آسیب‌ها و نارسایی‌های حوزه اقتصاد،معیشت و سفره های مردم با اولویت در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد و در اولین فرصت خشت محکمی از بنای اقتصادی با مهار تورم،حفظ ارزش پول ملی و کنترل قیمت خرید کالا و خدمات را زیرساخت نمایند تا اثرات آن اقدام در سفرهای مردم مشهود شود.

بنای مستحکم از عدالت، مردم داری، فساد ستیز، عدالت خواه و یکسان نگری در خدمات اجتماعی برای همه اقشار جامعه را از دولت وفاق که با اعتماد ملی مردم و مجلس شورای اسلامی به روی کار آمد ساخته شود.

 

  • منبع خبر : گلستان رسا