رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: منطقه آزاد اینچه برون جزو نقاط قوت استان است که باعث رشد و توسعه اقتصاد ما می شود و لازمه آن سرمایه گذاری می باشد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در ششمین جلسه هیئت نمایندگان اظهار کرد: محدودیت های موجود، موجب عقب ماندگی استان گلستان شده و جزء رده پایین بشمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود:منطقه آزاد اینچه برون جزو نقاط قوت استان است که باعث رشد و توسعه اقتصاد استان می شود و لازمه آن سرمایه گذاری می باشد.

وی گفت: در حال حاضر مشکل اساسی کشور موضوعات اقتصاد است که اگر دولت می خواهد در وضعیت کشور تحولی ایجاد و با بخش خصوصی همراه شود موانع و مشکلات را از سر راه آن بردارد.

یوسفی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در منطقه آزاد اینچه برون سرمایه گذاری است که نیاز به حمایت و امنیت دارد زیرا فعال اقتصادی با این مشکلات موجود تمام زندگی خود را میگذارد لذا باید بستری آماده شود تا آنها را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فضایی که شرایط را رو به توسعه بکند ارتباط با کشورهای همسایه می باشد که باید از این ظرفیت استفاده شود زیرا این ارتباط موجب آمدن سرمایه گذار می شود.

وی یادآورشد: در سفری که رهبر کشور ترکمنستان به ایران داشتند تفاهم نامه های خوبی امضاء شد که نشان دهنده علامندی آنها در زمینه افزایش مراودات می باشد که این موضوع ظرفیت بسیار خوبی برای استان گلستان می باشد که به خوبی باید از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: بیشترین صادرات استان به کشور ترکمنستان می باشد که نیازمند آن است که شرایطی را فراهم کنیم تا بهترین بهره وری را داشته باشیم تا موجب تحول اقتصادی و افزایش رونق صادرات دراستان گلستان باشیم

وی گفت: در استان گلستان به دلیل هم مرز بودن با کشور ترکمنستان باید از این ظرفیت استفاده شود تا موجب رونق و توسعه این استان شود.

یوسفی بیان کرد: FATF یکی از موانعی که نیاز است رفع شود تا تحولی در اقتصاد کشور رخ دهد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: استان گلستان ظرفیت زیادی در بخش کشاورزی و فرآوری محصولات آن دارد زیرا در این زمینه باید بستر را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در پایان با اشاره به اینکه موادهای اولیه ای که در خود استان تولید می شود، بیان کرد: باید  از این ظرفیت ها در استان استفاده شود زیرا ناترازی ها باعث شده حال تولید و اقتصاد خوب نباشد و باید این مشکل حل شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا