مدیر ستاد مردمی یادمان شهدای هفت تپه استان گلستان از افتتاح یادمان شهدای هفت تپه گلستانی در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سردار عیسی اتراچالی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی با حضور در صحن شورای اسلامی شهر به مناسبت  ایام دفاع مقدس اظهار کرد: هفت تپه شناسنامه دوران دفاع مقدس رزمنده های گلستان و مازندران و به عنوان یکی از پایگاه‌های ویژه آن دوران است که نماد جنگ آوری و جهادی بودن مردم دو استان محسوب می‌شود.

مدیر ستاد مردمی یادمان شهدای هفت تپه استان گلستان افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در هفت تپه خود را برای عملیات آن سال ها آماده می‌کردند و این مکان محل حضور و عروج شهدای بزرگوار و نیز قدمگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قدمگاه بیش از ۲۳۰ هزار رزمنده گلستانی است.

وی با اشاره به اینکه اولین خشت یادمان هفت تپه توسط پاسدارانی روی هم نهاده شده که به شهادت رسیدند، بیان کرد: امروز این وظیفه به دست پیشکسوتان دفاع مقدس محول شده تا با ایجاد یادمان ملی هفت تپه، آن را به نسل آینده برسانند.

مدیر ستاد مردمی یادمان شهدای هفت تپه با اشاره به تلاش‌های رزمنده های گلستان در دفاع مقدس و ضرورت ایجاد جایگاهی برای مردم در هفت تپه، بیان کرد: گلستان هیج جایگاهی برای اعزام راهیان نور در جنوب کشور نداشت به همین دلیل پیشکسوتان دفاع مقدس پیگیر شدند که این جایگاه را ایجاد کنند تا تلاش های رزمندگان دوران دفاع مقدس حفظ گردد.

اترچالی ادامه داد: برای آگاهی نسل جدید از دستاورد های رزمنده های گلستانی در دوران دفاع مقدس، ستاد مردمی هفت تپه تشکیل شد که بعد از آن پیشکسوتان استان مازندران ۱۵ هکتار زمین در اختیار ستاد قرار دادند و بدین ترتیب اقدامات اولیه آغاز شد.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه یادمان شهدای هفت تپه گلستان

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: همچنین یک ستاد مرکزی متشکل از ستاد مردمی دو استان، شکل گرفت که در در ستاد مردمی گلستان با کمک پیشکسوتان استان شاهد ساخت و پیشرفت ۸۰ درصدی بودیم.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که تا سال ۱۴۰۴ یادمان شهدای هفت تپه به بهره برداری و افتتاح برسد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این منطقه، یک منطقه گردشگری هم محسوب می شود، علاوه بر راهیان نور، مهمانسرایی با سوییت های مجزا برای مهمانان گلستانی در نظر گرفته شده که در اختیار گردشگران هم قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر جایگاه دو شهید گمنام که در آنجا خاکسپاری شدند، تکمیل و حدود پنج هکتار این محوطه دیوار کشی شده و امتیاز آب ،برق و گاز هم فراهم شده است.

اسکان یک هزار نفر در یادمان شهدای هفت تپه در زمان راهیان نور

سردار اتراچالی گفت: در یادمان شهدای هفت تپه امکان اسکان حدود یک هزار نفر در زمان راهیان نور فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی گلستان ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت این جایگاه پرداخت کرده است، بیان کرد: علی رغم اینکه دیر تر از استان مازندران شروع به ساخت کردیم، اما جایگاهی دوبرابر ظرفیت جایگاه استان مازندران ساختیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس توسط نماینده ولی فقیه گرگان دو اقدام خوب در هفت تپه صورت گرفت، بیان کرد: یکی از مشکلات رزمندگان در آن زمان، نداشتن حمام و آشپزخانه بود که با کمک آیت الله نور مفیدی این دو اقدام صورت گرفت.

وی با توجه به اینکه طبق مصوبه استاندار در سال ۱۴۰۱ محوطه سازی یادمان شهدای هفت تپه بر عهده شهرداری گذاشته شده، تصریح کرد: در مرحله آخر کار قرار داریم از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری درخواست داریم که پای کار باشند و این اقدامات را در قالب زائر سرا بداند.

مدیر ستاد مردمی یادمان شهدای هفت تپه گلستان در پایان گفت: این یادمان امکانات دیگری از قبیل حسینیه، آشپزخانه نیاز دارد که باید ساخته شود و پیشنهاد داریم، معاون عمرانی استاندار گلستان این کار را بدست بگیرد و به هر شهرداری یک وظیفه محول کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا