مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و رامیان دارای بالاترین سرانه ورزشی و شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس با توجه به جمعیتی که دارند، کمترین سرانه را در استان گلستان دارند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ قاسمعلی برزمینی ظهر چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با این هفته ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی با شعار «ایران قوی، ورزش قوی» در سطح استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته در سال گذشته ۴۳ هزار نفر بوده که در سال جاری به ۷۳ هزار نفر رسیده است که نشان دهنده رشد در این بخش است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۱ ملی پوش گلستانی عضو ثابت تیم‌های مختلف ملی هستند که موفق به کسب افتخارات در عرصه‌های جهانی، آسیایی و بین‌المللی شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان گلستان ۶۰ پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد که در هفته تربیت بدنی هشت پروژه نیمه تمام ورزشی به بهره برداری خواهد رسید.

برزمینی تصریح کرد: اعتبارات ملی عمرانی سال جاری ورزش گلستان یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و اعتبارات استانی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد: ۵۱ هیات استانی و ۶۲۰ هیات شهرستانی در گلستان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: ۹۰ خانه ورزش روستایی طی چند سال اخیر ایجاد شده و ۲۵ خانه ورزش جدید هم همزمان با هفته تربیت بدنی در سال جاری افتتاح می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و رامیان دارای بالاترین سرانه ورزشی و شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس با توجه به جمعیتی که دارند، کمترین سرانه را در استان گلستان دارند.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا