عبدالرسول جوادی بالاجاده: ناترازی مدیریتی در بخش‌های مختلف که ناشی از ناکارآمدی مدیریتی مدیران اجرایی استان در سطوح مختلف است موجب شد تا استاندار گلستان با همه دغدغه‌های کاری از نزدیک مشکلات موجود، ناترازی‌ها و ناکارآمدی‌ها و پاسخگویی به مراجعه کنندگان را شاهد و پیگیری امور مغفول مانده یا کم توجه شده از سوی مدیران دستگاه‌ها باشد.

به گزارش  گلستان رسا از گرگان عبدالرسول جوادی بالاجاده در یادداشت خود آورده؛ ناترازی مدیریتی در بخش های مختلف که ناشی از ناکارآمدی مدیریتی مدیران اجرایی استان در سطوح مختلف است موجب شد تا استاندار گلستان با همه دغدغه های کاری در بخش های تصمیم سازی‌ها،تصمیم گیریها، پیگیری مطالبات استانی از وزرا و روسای سازمان‌ها و مجلس شورای اسلامی و دولت و غیره عاملی برای نظارت بهینه در قالب بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان بزند و از نزدیک مشکلات موجود،ناترازی ها و ناکارآمدی ها و پاسخگویی به مراجعه کنندگان را شاهد و پیگیری امور مغفول مانده یا کم توجه شده از سوی مدیران دستگاه‌ها باشد.

بازدیدهای سرزده روزهای اخیر استاندار چند مزیت داشت؛

مهم آنکه ؛خواب راحت را از چشمان مدیران دستگاه های اجرایی استان گرفت و هر لحظه انتظار بازدید سرزده استاندار و تیم همراهش باشند.

تغییری در رفتارهای اجتماعی اداری در پاسخگویی و سنگ قلاب کردن مراجعه کنندگان داشته باشند و اینکه دستگاه را آماده باش کامل برای خدمات رسانی به مردم نگهدارند.

در این راستا ضمن امتنان و سپاس از اقدام جهادی طهماسبی استاندار مردمی گلستان که در جهت اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری برای مردمی بودن و با مردم بودن گامی عملی برداشته است.

نکاتی را در جهت تقویت و اثر بخشی بازدیدهای سرزده از دستگاه‌ها بیان می‌شود!

۱.گزارش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از گذشته تا حال مبنای واقعی از واقعیت موجودی دستگاه ها ندارد و بیشتر از باب دلخوشی و خوشایندی مدیران ارشد استان و وزارت خانه ها و سازمان‌ها تهیه و ارائه که با واقعیت اجرایی آن فاصله بسیار دارد.

۲.این بازدیدها مبنایی برای راستی آزمایی گزارشات دستگاه‌ها با وضعیت موجود باید قرار گیرد.

۳.تیمی مطالبه گر پس از بازدیدهای سرزده استاندار تشکیل و موارد مورد بررسی را با دقت نظر پیگیری و به استاندار محترم گزارش دهند.
چالش‌ ها،ناکارآمدی ها و حتی اقدامات انجام شده بخوبی احصا و به مردم گزارش شود

۴. این بازدیدها الگویی برای فرمانداران و بخشداران و حتی مدیران کل دستگاه‌ها تبیین و برنامه ریزی شود

((کشور به مدیران پشت میز نشین نیاز ندارد به مدیرانی جهادی و مردمی که اثر حضورشان برای جامعه مشهود و محسوس باشد نیاز دارد)).

فرمانداران و بخشداران از روستاها و محلات شهری بازدید و کف جامعه را درک و مشکلات را بواقع کلام نه خوشایندی مدیران مافوق گزارش و اقدامات عملی در رفع مشکلات بعمل آورند.

* این فرایند مطالبه گری در سطوح شهرستانی و بخشداری ها هم اجرایی شود.

۵.بازدیدها به واقعیت سرزده باشد و فقط ادا و اطفار بازدیدهای سرزده نباشد.

۶.صدا و سیمای مرکز گلستان،رسانه ها و خبرگزاری‌ها می‌توانند با بازتاب درست و دقیق اخبار بازدیدهای سرزده مردم را به خدمات دولتمندان امیدوار و دادخواهی مردم جامعه را در سطوح بالاتر منعکس نمایند .

* بخشی از اخبار استانی در صدا و سیما به بازدیدهای سرزده و دستاوردهای آن اختصاص پیدا کند.

*** تیم رسانه ای مطالبه گر واقعی بدون هیچ ملاحظه سیاسی و ارتباطی با دستگاه‌ها پیگیری مصوبات و موارد مورد تاکید و توصیه تشکیل و به استمرار از دستگاه‌ها خواهان و نتایح آنرا از جامعه پیگیری و منعکس نمایند.

۷. ارزیابی عملکرد مدیران کل دستگاه‌ها، فرمانداران و بخشداران با همین شاخص های:مردمی بودن و پیگیری‌ها و مطالبه گریهای مردمی” منظور شود .

انتظار است در دولت وفاق ارتباط حاکمیت با مردم مستحکم‌تر و مطالبه گری یک فرهنگ گسترش یافته و اقدامات جهادی چون بازدیدهای سرزده مسئولان در سطوح استانی و شهرستانی نهادینه و فرهنگی جهادی برای الگو سازی سایر استان‌ها و دستگاه‌ها ترویج و دستاورد های آن کام مردم غیور گلستان را شرین سازد.

  • منبع خبر : گلستان رسا