مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: حجم گاز دریافتی استان در سالی که گذشت افزون بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مكعب بود

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی طالبی با بیان اینکه حجم گاز دریافتی استان در سالی که گذشت افزون بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب بود، اظهار کرد: این میزان مربوط به بخش‌های مختلف گازرسانی اعم از بخش خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های CNG است که در سالی که گذشت مصرف شده است.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان افزود: همچنین در این مدت در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی، حجم گاز دریافتی نزدیک به دو میلیارد و ۳۶۹ میلیون مترمکعب و جایگاه‌های CNG استان هم با مصرف نزدیک به ۲۵۰ میلیون در استان بوده است.

وی در خصوص مصرف گاز سایر بخش‌ها ابراز داشت: حجم گاز مصرفی در نیروگاه علی‌آباد کتول بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون مترمکعب و کارخانه سیمان گالیکش هم حدود ۷۸ میلیون مترمکعب گاز بوده که بیشترین حجم گاز تحویلی به آن‌ها مربوط به ایام گرم سال است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان گاز دریافتی استان به ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه آمار می‌توان نتیجه گرفت که سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش مصرف را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بابیان اینکه سیاست دولت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و جایگزین کردن گاز طبیعی بجای این سوخت‌ها می‌باشد اظهار کرد: خوشبختانه این امر به‌صورت مطلوبی در استان گلستان محقق شده و در حال حاضر با تلاش صورت گرفته در سطح استان تمامی شهرهای استان، ۹۳۲ روستا، ۱۱۲۸ واحد صنعتی عمده و همچنین ۶۶ جایگاه CNG از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا