مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به عقب ماندگی گلستان در حوزه مهارت های نوین گفت: با رایزنی های انجام شده در شهریور ماه بودجه خوبی را برای ایجاد مرکز مهارت های نوین دریافت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حمزه کرایلو در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: به دستور استاندار سند مهارت های نوین استان تنظیم شد.

وی افزود: گلستان در حوزه مهارت های نوین بسیار عقب است و دلیل آن نبود زیر ساخت های لازم بوده که در همین راستا با رایزنی های انجام شده  بودجه خوبی را در شهریور ماه سال جاری برای ایجاد مرکز مهارت های نوین دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به برگزاری مسابقات فناوری، اطلاعات و ارتباطات کشور در استان، گفت: با برگزاری این دوره از مسابقات استان گلستان میزبان همیشگی مسابقات فناوری، اطلاعات و ارتباطات کشور شد.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ سه میلیون و ۳۲۵ هزار نفر در  ساعت در گلستان آموزش دیدند که این آمار در سال گذشته به بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش رسید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان اضافه کرد: میزان درآمدها از محل آموزش در سال ۱۴۰۰ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال گذشته به بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

به گفته وی، در چهار ماه نخست امسال بالغ بر ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه آموزش ها رشد داشتیم.

وی از انعقاد بیش از ۳۱ تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: این تفاهم نامه‌ها باعث رشد آموزش فنی وحرفه ای در استان شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا