رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید به اینکه هیچ شرکت داخلی در مزایده نصب سورتمه شرکت نکرد، گفت: با شرکت چینی به این منظور مذاکره شده که اگر به جمع بندی برسند، اسفند ماه به ایران خواهند آمد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی اکبر بصیر نیا در گفتگویی اظهار کرد: طبق قراردادی که در دوره پنجم شورای شهر بسته شد، اجرای دو فاز شهربازی مدرن شامل سوله سرپوشیده و سورتمه به عهده شهرداری بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نصب سورتمه ریلی در محل شهربازی بیان کرد: فوندانسیون سورتمه انجام و ساختمان های ورودی و خروجی در مرحله اتمام است.

بصیر نیا توضیح داد: نصب این تجهیزات نیازمند عقد قرارداد با یک شرکت است اما هیچ شرکتی در مناقصه شرکت نکرد.

وی اضافه کرد: در نشست اخیر با حضور استاندار، پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، دادستان مرکز استان، شهردار گرگان و مدیران مربوطه مقرر شد که شرکت تولید کننده سورتمه کار نصب را هم انجام دهد.

وی گفت: شرکت چینی مذکور اعلام کرده در صورتی که به جمع بندی برسد اسفند ماه سالجاری برای اجرای عملیات نصب به ایران خواهد آمد و طبق پیش بینی ها تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ سورتمه به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی؛ اختلاف هزینه نصب توسط شرکت داخلی و شرکت چینی بسیار زیاد است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تمام مراحل نصب سورتمه باید به تایید استاندارد برسد که در صورت بروز مشکل و عدم تایید استاندارد، زمان پیش بینی شده به تعویق می افتد.

وی با اشاره به وجود معارض در زمین شهر بازی مدرن گرگان گفت: در کل پروژه چند قطعه زمین در مجموع به مساحت حدود ۸۰۰ متر تعارض وجود دارد که شهرداری هنوز برای مبلغ تملک این اراضی با معارضان به توافق نرسیده است.

بصیر نیا در مورد طلب ۲۰۰ میلیاردی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از شهرداری گرگان هم گفت: قرار است این طلب از طریق تهاتر پرداخت شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا