مدیر عامل مخابرات استان گلستان گفت: به مناسبت روز جهانی مخابرات و ارتباطات ۹۲ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان بصورت متمرکز در گلستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ غلامعلی شاهمرادی چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در آستانه روز جهانی مخابرات و ارتباطات اظهار کرد: همه ساله ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی مخابرات و ارتباطات نامگذاری شده است که به همین مناسبت امسال با شعار《مخابرات و نو آوری دیجیتال برای توسعه پایدار 》پروژه های مخابراتی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل مخابرات استان گلستان افزود: ۹۲ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیون تومان با حضور معاون عمرانی استانداری در این روز افتتاح و بهره برداری رسید.

وی گفت: این پروژه ها شامل شبکه فیبر نوری در نقاط شهری و روستایی، افزایش سیستم های انتقال، افزایش پهنای باند اینترنت و غیره است که اکثرا بر توسعه اینترنت پر سرعت در روستا ها تمرکز دارد و پروژه های دیگری هم وجود دارند که در ارتقا کیفیت و سرعت اینترنت قابل بهره برداری هستند.

شهمرادی با توجه به نیازهای زیرساختی استان گلستان گفت: در زمینه ارتباطات، زیرساخت‌های خوبی در استان تامین شد که نمونه بارز آن، برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک بود بطوری که گلستان در این زمینه جزو استانهای پیشگام محسوب شد.

وی خاطر نشان‌کرد: یکی از رویکردهای مخابرات توسعه فیبر نوری با زیر ساخت ایمن، پایدار و با کیفیت است بطوری که در سال گذشته حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف شهری و روستایی اجرا و نزدیک به ۵۰۰ روستا از این نعمت بهره مند شدند.

مدیر عامل مخابرات گلستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات در استان شتاب گرفت و یک هزار و ۲۵۰ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز مجموع اعتبارات جذب شده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل مخابرات گلستان در پایان گفت: مخابرات در شهر های استان خدمات ارتباطی خوبی انجام داده و در تلاش است که این اقدامات را در روستاهای مختلف استان هم اجرایی کند تا مردم در زمینه ارتباطات دیگر مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا