مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امسال در حوزه بهره برداری از ۲۰ واحد صنعتی  با اشتغال ۵۸۷ نفر و سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بهره برداری می‌شود که این واحدهای جدید وارد چرخه صنعت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ شنبه دوم تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت صنعت، معدن و تجارت گلستان در شهرک صنعتی آق قلا بازدید از سه کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا به نام های ظرف صنعت گلستان، صنایع چوب سندل گرگان و تولیدی مبلمان اروس با حضور خبرنگاران صورت گرفت.

درویشعلی حسن زاده در حاشیه این بازدید، ضمن تبریک دهه تولید و تجارت، اظهار کرد: امسال در حوزه بهره برداری، از ۲۰ واحد صنعتی با اشتغال ۵۸۷ نفر و سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بهره برداری می‌شود که این واحدهای جدید وارد چرخه صنعت خواهند شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در حوزه واحدهای راکد، طی سه ماهه اخیر پنج واحد راکد با اشتغال حدود ۱۰۰ نفر مجددا فعال و به چرخه تولید برگشتند.

وی تعداد واحدهای صنعتی راکد در استان را ۴۰ واحد برشمرد و گفت: این ۴۰ واحد در استان واحدهایی هستند که قابلیت احیا و راه اندازی را دارند و تا حد ممکن مشکلات آنها را برطرف و به چرخه تولید بازمی گردانیم تا هم در رشد اقتصادی و هم در حوزه اجتماعی نقش آفرینی داشته باشیم.

حسن زاده در ادامه بیان کرد: عمده برنامه های دهه اصناف آغاز به کار واحدهای امدادی معدنی در آزادشهر و خوش ییلاق، برگزاری جشنواره فرش دست بافت با هدف ایده پردازی و کارآفرینی در زنجیره فرش، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید با دستگاه های اجرای، برپایی میرخدمت مردمی است.

مدیرکل صنعت معدن وتجارت گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها در دهه اصناف افتتاح سه واحد تولیدی با حجم سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۰ نفر در حوزه صنابع تبدیلی بخش کشاورزی، تولید لوله های فولادی و کربنی و تولید آجرهای سفالی است.

وی تصریح کرد: معرفی و شناسایی واحدهای برتر تولیدی و تجلیل از صنعتکاران و معدنکاران نمونه استان گلستان به مرداد ماه آینده موکول شد.

وی با اشاره به بحث مدیریت مصرف انرژی گفت: طی ابلاغ خاموشی ۲۴ ساعته شده به شهرک صنعتی آق قلا نشست هایی در استان برگزارشد که در آن مقرر شد، هر واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا در هفته یک روز خاموشی داشته باشد تا از این طریق صدمه ای به چرخه تولید و اقتصاد واحدها وارد نشود.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گلستان در پایان گفت: از رسانه ها و مردم درخواست داریم تا کمپین کاهش مصرف برق را راه اندازی کنند و از این طریق به اندازه سهم خود در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با کاهش مصرف، کمک به چرخه تولید شود.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : گلستان رسا