مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از افتتاح ۲۸ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان و کلنگ زنی ۳ پروژه با اعتبار ۵/۲ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ رضا شهمرادی ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در گروه خبری دهه فجر گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی با ۶۴۲ واحد فعال وجود دارد که با اعتبار ۴ هزار میلیارد و اشتغال ۱۱ هزار و ۱۲۰ نفر در گلستان فعالیت می کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: مساحت شهرک های صنعتی دو هزار و ۱۶۱ هکتار است که از این متراژ ۹۲۹ هکتار زمین صنعتی و در کل یک هزار و ۳۸۳  فقره واگذاری زمین انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۵۵۰ طرح صنعتی در حال اجرا است که از این تعداد ۳۸۴ طرح فعال هستند که پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ها  برای سه هزار و ۴۱۲ نفر اشتغال ایجاد می شود.

شهمرادی در رابطه با زمین های راکد واگذارشده عنوان کرد: از تعداد ۱۲۰ پرونده که مورد بررسی قرار گرفت، ۵۲ هکتار از زمین های واگذار شده شامل  ۸۵ قرار داد خلع ید شد.

وی گفت: طی دو سال گذشته ۴۳۷ میلیارد از منابع مالی، ۵۰ میلیارد از منابع استانی، ۳۷ میلیارد از منابع ملی‌ و ۵۳ میلیارد از منابع بلا عوض شهرک و نواحی صنعتی صرف استان شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته ۳۴۴ میلیارد تومان از منابع شهرک سازی صرف استان شده  که شاهد رشد ۴/۵ برابر نسبت به مدت مشابه بودیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در پایان گفت:  در دهه فجر امسال ۲۸ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان و ۳ پروژه با اعتبار ۵/۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا