رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نقش و جایگاه ماما را در ارتقای سلامت مادران بسیار مهم است و با ارتقای شاخص‌های مامایی شاهد کاهش حداکثری مرگ و میر نوزادان و مادران در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سعید گلفیروزی چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما اظهار کرد: نقش و جایگاه ماما را در ارتقای سلامت مادران بسیار مهم است و جایگاه مامایی در نظام سلامت همیشه پراهمیت بوده بخصوص در اوج همه گیری کرونا ماماها پا به پای سایر کادر بهداشتی و درمانی ایفای نقش کردند که شایسته تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: با ارتقای شاخص‌های مامایی شاهد کاهش حداکثری مرگ و میر نوزادان و مادران در استان باشیم.

وی گفت: کادر مامایی در حوزه های خیلی مهم جامعه از قبیل زنان باردار، سلامت و بهداشت خانواده فعالیت دارند.

وی با اشاره به سیاست‌های بسیار مهم دولت در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری یک نوع جهاد تبیین است، که ماماها نقش بسیار کلیدی و راهگشا در این زمینه دارند.

گلفیروزی تاکید کرد: جوانی جمعیت و فرزند آوری یکی از برنامه‌های استراتژیک محسوب می‌شود که اقدامات همگام باید آن اجرا شود، زیرا تا ۸ سال بیشتر برای جوانی جمعیت فرصت نداریم و دولت باید تمام تلاش خود را در این عرصه به کار گیرد.

وی خاطر نشان‌کرد: مامایی جزو مشاغل سخت‌و یک کار جهادی به شمار می‌رود و بخصوص در بحث درمان که رشته پر استرسی است و در بهداشت مادران باردار خط اول موضوع و پاسخگویی با ماما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: یکی از مواردی که در کمیته مرگ مادران باردار در حوزه بهداشت و درمان همیشه مطرح می‌شود، نقش ماماها و پیگیری آنان است که خوشبختانه وظایف خود را در این عرصه به خوبی انجام می دهند.

گفتنی است؛ در این مراسم از ماماهای نمونه استانی و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

  • منبع خبر : گلستان رسا