رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از فعالیت ۲۳ هزار آموزشگاه آزاد در سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد آموزشهای سازمان فنی و حرفه ای توسط مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ مهرداد عظیمی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نخستین مسابقات دوستانه بین المللی مهارت ایران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی سازمان فنی و حرفه ای ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد است،که عملکرد سازمان در این حوزه نسبت به دولت گذشته ۳۲ درصد رشد داشته و طی آن چهار میلیون و ۶۹۹ هزار نفر دوره، آموزش دیدند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: سنجش صلاحیت حرفه ای یکی دیگر از اهداف مهم سازمان به شمار می‌رود که در آن به مشاغل، بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و مجموعه اداری کشور کمک می کند تا وضعیت نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند که طی آن بیش از چهار میلیون نفر نسبت به مدت مشابه مورد سنجش قرار گرفتند و شاهد ۴۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی یکی از موضوعاتی به شمار می رود که باید مورد توجه دستگاههای اجرایی قرار بگیرد و تقریبا دو دهه این مسئله به عنوان موضوع کلان کشور مد نظر قرار گرفته است‌.

عظیمی در ادامه بیان کرد: رسانه ها باید از دستگاه‌های اجرایی واگذاری امور را مطالبه گری کنند، زیرا زمانی ما به هدف خود نزدیک می‌شویم که این ماموریت ذاتی سازمان ها و بخش های کشور به مردم سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار آموزشگاه آزاد در سراسر کشور وجود دارد که این عدد قابل توجهی است و عملکرد سازمان فنی و حرفه ای در زمینه واگذاری به بخش خصوصی منحصر به فرد بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد آموزشهای سازمان فنی و حرفه ای توسط مردم و بخش خصوصی در حال انجام است.

وی به یکی از راهبردهای سازمان که ارتباط آموزش‌های فنی و حرفه ای با حوزه صنعت، اقتصاد، اشتغال است ااشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۵۷ مرکز دولتی در کشور دایر است که در دل این مراکز دولتی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمار ۴۰ هزار مربی مهارت ها را در بخش دولتی و خصوصی آموزش می دهند که شامل ۳۵ هزار مربی در بخش خصوص و پنج هزار مربی در بخش دولتی می شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: یکی از برنامه های راهبردی سازمان فنی و حرفه ای، توسعه مراکز آموزشی جوار کارگاهی است، که در کنار واحدهای آموزشی کارگاه‌های اقتصادی و صنعتی دایر شده و به عنوان یک اقدام قابل تحسین سازمان فنی و حرفه ای به حساب می آید که در این بخش چهار هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جوار کارگاهی فعال هستند.

وی با توجه به شعار رهبر معظم انقلاب بیان کرد: این سازمان توان ارائه خدمات آموزشی، مهارتی به همه بخش های مختلف کشور را دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور محسوب می‌شود که مسئولان باید برنامه های مدونی برای آن‌ها تدوین کنند.

انتهای پیام

 

  • منبع خبر : گلستان رسا