مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان از آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در این استان برای سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ خبر داد و‌ گفت: علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام به سایت www.whc.ir یا به مدارس علمیه خواهران سطح استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید نفیسه حسینی واعظ، در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب حوزهای علمیه خواهران گسترش خوبی داشت و بانوان با سرافرازی به حوزهای علمیه ورود پیدا کردند بطوری که در حال حاضر ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور در رشته های مختلف فعالیت دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان افزود: ۱۲ حوزه علمیه خواهران در استان دایر است که این مدارس در مقاطع عمومی(سطح دو)، عالی(سطح سه) و تخصصی ( سطح چهار) فعالیت میکنند.

وی گفت: پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ آغاز شده و امسال ۱۱ مدرسه علمیه خواهران در مقطع دیپلم و یک مدرسه در مقطع سیکل پذیرش دارند.

حسینی واعظ خاطر نشان کرد: رشته های سطح سه شامل چهار رشته فقه و اصول، تفسیر علوم قرآنی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت و مدرسی ادبیات عرب و سطح چهار دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده است.

وی با بیان اینکه قریب به دو هزار ۵۰۰ نفر طلبه در استان فارغ التحصل شده اند یادآور شد: حدود یک هزار طلبه در سه مقطع سطح دو، سه و چهار در حوزه های علمیه خواهران استان گلستان مشغول به تحصیل هستند و در حال حاضر سطح چهار فقط در مدرسه تخصصی الزهرا تدریس می شود.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه ۱۲ مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت دارند، خاطر نشان کرد. ظرفیت استان گلستان جهت پذیرش و ثبت نام طلاب ۴۴۵ نفر می باشد و آزمون ورودی حوزه های علمیه یک اردیبهشت ماه برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان در پایان گفت: علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام به سایت www.whc.ir یا به مدارس علمیه خواهران سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا