رئیس مجمع خیرین انتقال خون گلستان گفت: زیرساخت های سخت افزاری انتقال خون در گلستان نسبت به سایر استان ها بسیار ضعیف است.

گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ مجمع خیرین انتقال خون گلستان با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس مجمع خیرین انتقال خون گلستان اظهار کرد: شایع ‎ ترین سرطان در استان گلستان سرطان ‎ های گوارشی است و در حال حاضر گلستان در زمینه بیماران سرطانی جزو استان ‎ های رده اول کشور محسوب می ‎ شود.

علیرضا پرهان افزود: خون برای این افراد بسیار حیاتی است و مانند غذای روزانه برای آنها اهمیت دارد.

وی گفت: زیرساخت های سخت افزاری انتقال خون در گلستان نسبت به سایر استان ها بسیار ضعیف است.

پرهان با اشاره به وجود مشکل در بستر زیر ساختی بانک خون استان تصریح کرد: در نظر داریم بخش خصوصی را ترغیب کنیم تا به این حوزه ورود کند.

وی بیان کرد: هدف ما این است که مشتقات خونی را اول در کشور و سپس به خارج از کشور صادر کرده و ارزش افزوده ناشی از آن را در امور سلامت هزینه کنیم.

در ادامه رضا مبصری عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: اعضا اتاق بازرگانی صاحبان شرکت هایی هستند که هزاران نفر در مجموعه آنها کار می کنند.

وی افزود: این افراد جزو جمعیت فعال استان محسوب شده و توان فیزیکی بالایی دارند که می توانند در اهدا خون بسیار یاری رسان باشند.

مبصری بیان کرد: برخی اعضای اتاق بازرگانی می توانند به لحاظ سخت افزاری به مجمع خیرین انتقال خون کمک کنند زیرا زمانی که مسئله سلامت مردم مطرح می شود خیران رغبت زیادی برای کمک خواهند داشت که نمونه بارز آن را در زمان کرونا و کمک های کم نظیر فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی در کمک به حوزه سلامت استان شاهد بودیم.

یک فعال اقتصادی حاضر در جلسه هم اظهار کرد: شاید یکی از دلایلی که مردم خون اهدا نمی کنند عدم فرهنگ سازی این موضوع است زیرا باید اهمیت اهدا خون در ذهن مردم نهادینه شود.

شروین اردلان گفت: صاحبان مجموعه های تولیدی می توانند کلاس های آموزشی در راستای فرهنگ سازی اهمیت انتقال خون را با کمک مجمع خیرین انتقال خون استان برای کارکنان خود برگزار کنند و ما برای برگزاری این کلاس ها آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام

خبرنگار فاطمه زمانی

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا