شهردار علی آباد کتول گفت: براساس آخرین برآوردها احداث تله کابین به طول ۶.۵ کیلومتر، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که این پروژه اساسی با مشارکت بخش غیردولتی انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد کوهستانی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: دغدغه‌ها و چالش‌های حقوقی مربوط به احداث تله کابین در پارک جنگلی کبودوال برطرف شده و به زودی و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر علی آباد اجرای این پروژه به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وی افزود: براساس آخرین برآوردها احداث تله کابین به طول ۶.۵ کیلومتر، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که این پروژه اساسی با مشارکت بخش غیردولتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بافت فرسوده مصوب شهر علی آباد کتول ۹۵ هکتار است.

شهردار علی آباد کتول افزود: ۲۵ هزار واحد مسکونی، خدماتی و تجاری در محدوده بافت فرسوده این شهر قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در جهت بهسازی، اجرای جداول، زیر سازی و آسفالت این معابر انجام شد.

وی بیان کرد: در رابطه با عقب نشینی برای تعریض خیابان ها، اعتبارات خوبی برای بافت های فرسوده در نظر گرفته شد و همچنین در نظر گرفتن یک واحد مازاد بر ضابطه و بخشودگی پروانه هم جزو مشوق های بازسازی بافت های فرسوده است.
وی از بهره برداری دو خانه فرهنگ محله خارکلاته و محله علی آباد در سال جاری خبر داد.

شهردار علی آباد کتول گفت: یک دهم مساحت شهر علی آباد کتول جزو بافت فرسوده بوده و از این لحاظ سومین شهر استان است.

کوهستانی گفت: شهرداری بودجه امسال را ۲۱۰ میلیارد تومان مصوب کرده که از این مبلغ، ۷۰ میلیارد تومان برای هزینه های جاری، ۷۰ میلیارد تومان برای حوزه عمرانی و ۷۰ میلیارد تومان در حوزه پروژه های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بودجه شهرداری علی آبادکتول در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸۸ میلیارد تومان مصوب شد که توانستیم این بودجه را با ۱۰ درصد افزایش و به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان محقق کنیم.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا