یادداشتی به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ این روزها آشوراده در تب شدید می‌سوزد و گلستان با تمام وجودش در ماتم این مصیبت بی تدبیری و ناکارآمدی است!

داستان دنباله داری که سالهاست گلستان با آن سکانس های سریالی روبروست و به تماشای ناهماهنگی های ارکان تصمیم گیری حاکمیت نشسته است.

بازدیدها و دستورات رئیس جمهور دولت سیزدهم در سفرهای استانی و تعیین تکلیف آن هم برای همسایه غربی ملاک عمل قرار نگرفت و هر چندگاهی پنجه های تیز برای بدست آوردن آشوراده که حق مسلم و متقن گلستان است، نشان می‌دهد و صداهایی را بلند می‌کند.

مردم قانونمند و قانون مدار گلستان با استناد به دستورات و تاکیدات رئیس دولت در احقاق حقوق مسلم خود پافشاری دارند و با ادبیاتی حقوقی مطالبه گر حقوق ملی خود می باشند.

سوال این است؟

آیا رئیس سازمان محیط زیست دستور رئیس جمهور و مصوبات سفر دولت برای این حق مسلم مردم گلستان را سندی بالادست نمی‌ شمارد؟

و سوال دیگر آن که : آیا اداره کل محیط زیست مازندران تابع سازمان محیط زیست کشور و مجری مصوبات و دستورات رئیس دولت نیست که اینگونه پنجه به این حق مسلم انداخته است و گاها با ادبیات و رفتارهای غیر حرفه ای موانعی برای توسعه و پیشرفت طرح مهم توسعه ای گردشگری در گلستان ایجاد می‌کند؟

که با این اقدامات غیر مدبرانه، عملا موجب شکاف قومیتی برای مردمان شریف دو استان هم‌مرز می‌شود؟

رئیس جمهور محترم!

در دو سفر به گلستان بنا بر ضرورت و اهمیت توسعه صنعت گردشگری و احیای جزیره آشوراده، از برنامه‌های مهم دولت را بازدید از جمله جزیره آشوراده و صدور دستوراتی و تصویب مصوباتی داشتید که همه ارکان تصمیم سازی و تصمیم گیری در این بازدیدها، همراهی و تاکید بر اجرای آن داشتند ؟

چرا در تحقق مصوبات سفر و دستورات جنابعالی در دستگاه‌های اجرایی تعلل و کوتاهی که نتیجه آن موجب بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی برای مردم شریف دو استان هم مرز میشود؟

چرا برخورد قانونی با مدیران استانی از سوی مدیران ارشد محیط زیست کشور بعمل نمی آید؟

رییس جمهور محترم !

آشوراده قلب تپنده و حق مسلم گلستان است و برای احیای و توسعه آن تمام توان سیاسی و اجتماعی استان بکار گرفته شده است و انتظار است تاکید فرمایید تا موانع پیشرفت این قطب گردشگری گلستان برطرف شود!

لیکن آنچه حاصل است وفاق ملی همه گلستانی ها در احقاق حقوق ملی استان است و ذره ای از آن کوتاه نخواهند آمد!

ضمن تقدیر و تشکر از مواضع مدافعانه، بجا و مطالبه گرانه استاندار محترم و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با تمام وجود در همراهی و مشارکت ملی حقوق مسلم استان همراه مدیران استانی خواهند ماند و ذره ای از آن عقب نشینی نخواهند داشت .

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بداند و آگاه باشد که گلستان برای حق خود، همه جانبه دفاع خواهد داشت.

انتظار است رئیس سازمان در اجرای تاکیدات رئیس دولت محترم و وزرای مرتبط آگاهانه و مدبرانه عمل نماید و مواضع حقوقی و قانونی را به روشنی در حق مردم گلستان به اداره کل تابع در مازندران تفهیم و ابلاغ دارند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا