فرماندار آزادشهر گفت: زیرساخت های اولیه مزرعه پرورش گل نرگس در شهرستان آماده است و چند سال آینده بعنوان پایتخت گل نرگس در کشور شناخته خواهد شد‌.

به گزارش گلستان رسا از آزادشهر؛ سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر اظهار کرد: زیرساخت های اولیه مزرعه پرورش گل نرگس دراین شهرستان آماده است و چند سال آینده بعنوان پایتخت گل نرگس در کشور شناخته خواهد شد‌.

فرماندار آزادشهر افزود: با هماهنگی های انجام شده، ۱۳ هکتار از اراضی سازمان پسماند جهت کشت و بهره برداری گل نرگس در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این شهرستان رتبه اول تولید گل نرگس و بزرگ ترین باغ شمال کشور است، بیان کرد: گل نرگس آزادشهر ، با عطر و بوی منحصر به فرد و ماندگاری بالا، گوی سبقت کیفیت این محصول را از سایر نقاط ربوده و آزادشهر در تولید این گل با کیفیت بیش از هر اقلیم دیگری سربلند است.

کریمی تأکید کرد: هدف از برگزاری این جشن ایجاد انگیزه در کشاورزان، معرفی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری است.

وی با توجه به تغییر اقلیم، خشکسالی و تغییر الگوی کشت گفت: کشاورزان منطقه می توانند با توجه به درآمد بالای حاصل از کاشت گل نرگس و پیاز گل و عدم استفاده از آب چاه ، به کاشت این گل روی بیاورند.

فرماندار آزادشهر در پایان از خانم انصاری کارآفرین پرورش گل نرگس که باعث اشتغالزایی و چشم انداز شهرستان شده است تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا