رئیس کل دادگستری گلستان گفت :در نهمین مرحله آزاد سازی زندانیان نیازمند ۱۴ زندانی غیر عمد به همت آیت الله نورمفیدی و خیرین گلستانی آزاد شدند .  

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آزادی  زندانیان نیازمند اظهار کرد:همزمان با هفته بسیج و در نهمین مرحله آزاد سازی زندانیان نیازمند به همت آیت الله نورمفیدی و خیرین ۱۴ زندانی غیرعمد  در استان گلستان،  آزاد شدند.

وی افزود :  برخی از این مددجویان به علت ناتوانی در پرداخت مبالغ کمتر از ۱۰ میلیون تومان مدتها در زندان بودند که با پرداخت این  بدهی  ها از  سوی مرکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن ، از زندان آزاد شدند.

آسیابی به تلاش های دستگاه قضایی برای جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان هم اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال ، برگزاری دوره های مهارت آموزی و رایزنی با واحدهای تولیدی برای اشتغال این افراد پس از آزادی،  از جمله این تلاش هاست.

وی در  ادامه بیان کرد: در نیمه نخست امسال برای هزار و ۲۳۳ مددجو در قالب کارگاه های داخل و بیرون زندان اشتغالزایی شد  که ۴۵ درصد زندانیان واجد شرایط ِ اشتغال زندان های استان را تشکیل می دهند.

وی گفت:  همچنین در این مدت هزار و ۱۴۳ مددجو هم با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای زندان های گرگان و گنبدکاووس، موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند که پس از آزادی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی که از سوی اداره کل زندانها  به آنان پرداخت می شود، می توانند برای خود ، درآمدزایی کنند.

در جریان این مراسم با پیگیری تلفنی محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم ، مدیرعامل یکی از واحدهای تولیدی استان، زمینه اشتغال این ۱۴ زندانی را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در این  مراسم  گفت: انتظار داریم، آزاد شدگان دیگر در این مسیر گام بر ندارند و کسانی که میتوانند دری بر روی این زندانیان آزاد شده باز کنند، از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نکنندو با جدیت در مسیر رشد و تغییر راه زندگی قدم بردارند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا