مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده باش نیروهای عملیاتی استان در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان ؛ قاسم غریب آبادی اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مبنی بر رگبار و رعد و برق شدید و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه از پنجشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۴ مهر، نیروهای عملیاتی هلال احمر استان در آماده باش کامل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: در تعطیلات پایان هفته با احتمال سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و شیب‌دار، طغیان رودخانه‌ها به ویژه گرگانرود، قره سو و اترک، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای، نیروهای عملیاتی در ۳۵ پایگاه امدادونجات، مرکز امدادی و کشیک اضطراری شعب ضمن بررسی خودروها، امکانات و تجهیزات سیلاب، در آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: به هم استانی‌ ها توصیه می‌شود از توقف و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، نقاط باز و مستعد برخورد صاعقه خودداری کرده و فعالیت های کوهنوردی خود را در این بازه زمانی متوقف کنند.

غریب آبادی در پایان اشاره کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان با سرشماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری هموطنان است.

خبرنگار علی اصغر سلیمانی

انتهای پیام

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا