مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از اتمام فاز اول بهسازی محور یساقی به بندر ترکمن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲  در مراسم متمرکز آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های بنیادمسکن گلستان که با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و استاندار برگزارشد، اظهار کرد:سفرهای استاندار گلستان به شهرها و روستاهای این استان باعث ایجاد امید و اعتماد می شود، بطوری که مصوبات اجرایی بعد از هر سفر بسیار امید آفرین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: در سفر به کرند، بلافاصله شاهد آسفالت و روکش در این شهر و روستای هوتن بودیم.

وی با اشاره به راههای روستایی گلستان قبل از انقلاب بیان کرد: از ۲۷۵ کیلومتر راه روستایی، فقط ۴۵ کیلومتر آن آسفالت بود، اما در حال حاضر ۴ هزار راه روستایی در استان وجود دارد، که بیش از دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر از آن آسفالت است.

مصدقی تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۸۶ کیلومتر عملکرد در راههای روستایی داشتیم، بطوری که فقط ۳۱ کیلومتر آن مربوط به شهرستان کردکوی می باشد و ۱۰ کیلومتر راه روستایی هم در دست اجرا است.

وی گفت: این مقطع جزء یکی از نقاط پر تصادف استان به شمار می رود که با تعامل راهداری و بنیاد مسکن گلستان ایمن خواهد شد.

وی همچنین گفت: زیر سازی، بیس آسفالت و روشنایی این محور در فاز اول با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حال انجام است که طبق برنامه های تدوین شده تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و فاز دوم یعنی بلوار وسط توسط بنیاد مسکن گلستان با اعتبار ۵ میلیارد اجرایی خواهد شد.

مصدقی در ادامه بیان کرد: در این محور بصورت شبانه روزی بیش از ۸ هزار تردد وجود دارد و این مقطع پر تصادف هم ایمن سازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان گفت: فاز اول این برنامه ائتلافی طبق برنامه های تدوین شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به  اتمام می رسد و برای سوم خرداد سال ۱۴۰۳ هم ، دو مقطع افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا