مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در هفته هلال 200 برنامه به صورت استانی و شهرستانی در گلستان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ قاسم غریب آبادی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ کاروان سلامت در استان گلستان به مناطق محروم رفتند و پزشکان و پرستاران در این محلات مستقر شدند.

مدیر عامل هلال احمر گلستان افزود: در این کاروان ها مردم به صورت رایگان ویزیت شده و داروی رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد که در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان خدمات دارویی انجام شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیران به هلال احمر مساعدت شد که همه تلاش ما در جهت رساندن آن مبلغ به مردم در راه کمک رسانی بود.

غریب آبادی گفت: مجموعه هلال احمر در برنامه های ملی و استانی نذر آب شرکت می کند که در پایان اردیبهشت ماه اجرای برنامه نذر آب و آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی در خراسان جنوبی پیش بینی شده است و همچنین یک تیم کاروان سلامت هم در منطقه حاضر می شود.

وی تصریح کرد:در طرح «ارمغان مهر» تعداد هزار و ۲۶۳ بسته نوشت افزار به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع شد.
مدیر عامل هلال احمر گلستان افزود: ۱۳ هزار و ۳۸۲ سبد معیشتی و غیر معیشتی به ارزش هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال تا کنون بین افراد کم برخوردار توزیع شده است.

به گفته وی، در هفته هلال ۲۰۰ برنامه به صورت استانی و شهرستانی در گلستان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: حضور کاروان سلامت در مراوه تپه، جنگل نوردی جوانان هلال احمر، برگزاری مسابقات قرآنی، عطرافشانی مزار شهدای امداد گر و دیدار با خانواده های ۸ شهید امداد گر در گلستان، دیدار شورای مدیران هلال احمر با استاندار و آیت الله نورمفیدی، رژه خودرویی جمعیت هلال احمر و تشکیل زنجیره انسانی در جزیره آشوراده با حضور داوطلبان و جوانان در حمایت از لایروبی خلیج گرگان از جمله برنامه های هفته هلال در گلستان است.

وی افزود: از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته می توان به آموزش خیابانی کمک های اولیه، مانور سراسری پناهگیری در مدارس و نشست صمیمی با جوانان و دبیران کانون های جوانان اشاره کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا