معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه مهمترین رکن راه اندازی ایرلاین در استان خرید هواپیما است، از استقبال سرمایه‌گذاران گلستانی برای خرید هواپیما خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید محمد دهنوی در نشست خبری با اهالی رسانه گلستان با بیان اینکه مهمترین رکن راه اندازی ایرلاین در استان خرید هواپیما است، از استقبال سرمایه‌گذاران گلستانی برای خرید هواپیما خبر داد و اظهار کرد: خرید هواپیما با ۷۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۳۰ درصد تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، در حال حاضر با وجود پیگیری‌های سرمایه گذاران تاکنون بخش خصوصی موفق به خرید هواپیما نشده است و رایزنی برای عملیاتی شدن خرید هواپیما در سطح ملی در دست پیگیری است.

دهنوی در ادامه از پیگیری ها در رابطه با دریافت کد آی آر برای صادرات مستقیم میگو از گلستان به کشورهای روسیه و چین خبر داد و گفت: تلاش داریم تا قبل از برداشت محصول سال جاری از مزارع استان، مشکل صادرات به این کشور ها حل شود.

به گفته وی، سال گذشته تولید میگو در استان گلستان به سه هزار و ۸۰ تُن رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: زمین‌های شهرستان گمیشان در شمال غرب گلستان از مناطق مستعد پرورش میگو در شمال کشور به شمار می‌رود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا