معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ۵۷ درصد مهارت آموزان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وارد بازار کار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی حسین شهریور در حاشیه اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در گلستان اظهار کرد: این مسابقات در ۳۵ رشته به میزبانی ۹ استان در حال برگزاری است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: استان گلستان در این مسابقات میزبان ۶ رشته در حوزه فناوری اطلاعات است و ۱۱۴ نفر در این رقابت ها شرکت کردند.

وی گفت: این مسابقات در گلستان به لحاظ عملکردی و فنی از استاندارد های بسیار خوبی برخوردار بود و در تراز بین المللی برگزار شد.

وی تصریح کرد: افرادی که در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت حائز مقام شده و موفق به کسب مدال شوند می توانند به عنوان مربی، آزمونگر و تدوین گر استاندارد با سازمان آموزش فنی و حرفه ای همکاری کنند.

شهریور در ادامه بیان کرد: همچنین این افراد می توانند خدمت سربازی خود را به صورت امریه در این سازمان سپری کنند.

وی اضافه کرد: این مسابقات به عنوان یک رویداد نخبگانی به بنیاد ملی نخبگان ارائه شد تا مدال آوران از مزایای این بنیاد استفاده کنند.

معاون سازمان آموزش و فنی و حرفه ای بیان کرد: همچنین برای مدال آوران مسابقات ملی و مهارتی این امکان فراهم است که بدون گذراندن کنکور در یک مقطع تحصیلی و در رشته مرتبط وارد دانشگاه شوند.

شهریور در ادامه اظهار کرد: بازار کار کشور تشنه نیروی کار ماهر است و افرادی که آموزش های مهارتی را در سازمان آموزش فنی و حرفه ای گذرانده اند، به راحتی وارد بازار کار می شوند.

به گفته وی؛ ۵۷ درصد مهارت آموزان در این سازمان وارد بازار کار شده اند.
بیش از نیمی از مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده اند
وی افزود: بسته به درخواست مدال آوران این رویداد، چنانچه بخواهند طرحی اجرا کنند امکان دریافت تسهیلات برای راه اندازی فعالیت های اقتصادی برای آنان فراهم است.

شهریور گفت: طبق آمار از ۴۰۰ نفر که در استان گلستان آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند‌، ۹۸ درصد مشغول به کار شده اند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا