سرپرست اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال برای معلولان گلستانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علیرضا طاهری زاده در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: بهزیستی گلستان به ۵۷ هزار و ۱۹۰ معلول خدمت رسانی می کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گلستان افزود: کمیته مناسب سازی هر ماه با حضور استاندار گلستان تشکیل می شود اما به منظور مناسب سازی شهر برای معلولان به کمک و همکاری شهرداری، بانک ها و سایر دستگاه ها نیازمندیم.

وی گفت: هیچ مشکلی در تامین ویلچر نداریم و هر چهار سال یکبار به معلولانی که تحت پوشش بهزیستی باشند ویلچر تقدیم می شود ضمن اینکه در تعمیر این وسیله کمک توانبخشی مساعدت لازم را داریم.

وی بیان کرد: نخستین مرکز آزاد آموزش مراقبین سالمندی در گرگان افتتاح شد و افرادی که می خواهند به معلولان و سالمندان خدمات دهند به صورت کیفی و تخصصی در این مرکز آموزش می بینند.

طاهری زاده گفت: در راستای خدمت رسانی به معلولان؛ در چهار چوب مستمری، حق پرستاری، وسایل کمک توانبخشی، مسکن و اشتغال برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال برای معلولان در نظر گرفته شده است و هر کدام از این افراد که جواز کسب یا مدرک فنی و حرفه ای داشته باشد می تواند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا