مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر ، ۱۹ طرح تعاونی استان گلستان به افتتاح و بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسینعلی خواجه مظفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر فجر امسال ۱۹ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۶ نفر و عضویت ۱۹۹ نفر در بخشهای صنعت ،معدن، کشاورزی وخدمات افتتاح می شوند.

وی افزود: شاخص ترین طرح قابل افتتاح، شرکت تعاونی ترکمن غنچه آق قلا با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۷ نفر می باشد که در شهرک صنعتی پنج پیکر واقع شده است و در زمینه تولید انواع کیسه های پلاستیکی . کیسه فریز . کیسه زباله و سفره پلاستیکی می باشد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها به مثابه مردم‌سالاری بوده و در واقع مردم را در پیشبرد امور اجرایی کشور شریک میکنند.
خواجه مظفری بیان داشت: ۷ نوع شرکت در قانون تجارت آمده است که از این تعداد، تنها شرکت‌های تعاونی هستند که قانونگذار برای آن قانون مجزا تصویب نموده و بر اساس آن حمایت از این بخش را بر عهده وزارت تعاون نهاده است کما اینکه برابر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون بخش تعاون، مزایایی را برای این بخش در نظر گرفته است.

وی در پایان به مزایای ثبت شرکت تعاونی اشاره کرد و گفت: واگذاری اجرای پروژه ها و طرح های دولتی به شرکت های تعاونی در صورت دارا بودن شرایط مساوی طبق ماده ۴ قانون تعاون،تامین قسمتی از سرمایه شرکت های تعاونی توسط وزارت تعاون و موسسات و شرکت‌های دولتی طبق ماده ۱۷ قانون تعاون تا ۴۹ درصد سرمایه آن شرکت تعاونی،تخفیف بیمه‌ای ۲۰ درصد، تخفیف مالیاتی ۲۵ درصد و در نظر گرفتن اعتبار بلاعوض برای تعاونی‌های فراگیر ملی از جمله مزایای بخش تعاون می باشد.
در استان گلستان بیش از ۳ هزار تعاونی مشغول به فعالیت هستند و ۵۶ هزار و ۷۶۴ نفر در این تعاونیها عضویت دارند

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا