رئیس جهاد کشاورزی گلستان از افتتاح ۱۸۳ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛محمد برزعلی چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه در نشست خبری اظهارکرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در سایر حوزه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی این استان رونق چشمگیری به خود گرفته که تولید محصولات کشاورزی از جمله شالی برابر با تولید ۴۳۴ هزار تُن، باغی ۶ برابر با ۲۶۳ هزار تُن، گوشت مرغ ۲۴ برابر با تولید ۲۵۶ هزار تُن، آبزیان ۴.۵ برابر با تولید ۱۷۵ هزارتُن نمونه آن است.

وی در راستای افزایش همکاری با ترکمنستان، تاتارستان و قزاقستان بیان کرد: طرح هایی در دستور کار قرار گرفت و این روابط از مرز اینچه برون گنبدکاووس و امیرآباد مازندران با همکاری فعالان اقتصادی منطقه اجرا می شود.

رئیس جهادکشاورزی گلستان کشت فراسرزمینی در قزاقستان را از دیگر برنامه مهم جهادکشاورزی گلستان برشمرد و گفت: تلاش می شود تا از این ظرفیت برای پایداری امنیت غذایی کشور بیشتر بهره برداری شود.

وی گفت : اجرای طرح های زیر ساختی زهکشی اراضی استان به نسبت گذشته ۳۶ برابر افزایش پیدا کرده و تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار استان زهکشی شده است.

برزعلی تصریح کرد: در دهه فجر امسال در حوزه کشاورزی استان ۱۸۳ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی استان افتتاح شد.

رئیس جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اهمیت الگوی کشت در استان گفت: اجرا و توسعه طرح خشکه کاری در اولویت قرار داردواین طرح یکی از برنامه های مهم در الگوی کشت است و پیشنهاد شد در قالب الگو برای ۵۶ هزار هکتار کشت برنج گلستان، راهکار مقابله با افزایش مصرف آب زراعی اجرا شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا