معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از افتتاح ۲۵۰ پروژه اولویت دار به ارزش ۴۵ همت در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد دهنوی شنبه ۲۳ دی ماه در آیین دستاوردها و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سفر دوم رئیس جمهوربه گلستان که در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور بیش از ۱۱۸ میلیارد مصوبه عمرانی با اعتبار دوازده هزار و ۳۴۷ میلیارد مصوب شد، که چهار هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان آن تا روز سفر محقق شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: از مجموع ۱۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تسهیلات بانکی حدود شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته و در کل از پروژه های عمرانی و اقتصادی که بیشتر در قالب تسهیلات بانکی بود یازده هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان در استان رقم خورده است.

دهنوی با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه سفر بیان کرد: از آذر ماه ۱۴۰۱ فعالیت این دبیرخانه برای دور دوم سفر رئیس جمهور آغاز به کار کرد و سه مولفه مهم برای انتخاب پروژه ها مد نظر قرار گرفته شد.

وی در رابطه با شاخص های انتخاب پروژه بیان کرد: اولویت با پروژه های نیمه تمام مصوب در سفر اول و بعد از آن پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و پروژههایی که تا پایان دولت امکان بهره برداری داشته باشند، انتخاب شدند.

دهنوی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰۰ پروژه با ۹۵ همت توسط تیم کارشناسی دبیرخانه انتخاب شد که بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی با تعداد هزار و ۵۰۰ نفر پروژه ها را بررسی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به مرحله دوم که اولویت بندی پروژه های انتخاب شده بود، بیان کرد: با حضور استاندار بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی فنی با مدیران دستگاه اجرایی، کارشناسان فنی و دبیرخانه ستاد برگزار شد.

دهنوی در ادامه بیان کرد: طبق جمع بندی اولیه ۴۰۰ پروژه به ارزش ۷۵ همت انتخاب و با اولویت های توسعه و پیشرفت استان مطابقت داده شد و در آخر ۲۵۰ پروژه اولویت دار به ارزش ۴۵ همت انتخاب و به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.

وی گفت: از مجموع ۶۲ مصوبه متنی ۳۷ مورد به تصویب نهاد ریاست جمهوری رسید و تعداد ۱۳۰ پروژه اصلی به ارزش سیزده هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان مصوب شد که مهم ترین پروژه ها در حوزه وزارت نیرو در بخش تحقق سد نرماب، شیرین سازی خلیج گرگان، سد چایلی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در پایان گفت: در این سفر سه معاون رئیس جمهور، ۹ وزیر و بالغ بر ۲۹ معاون وزیر وارد گلستان شدند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا