شهردار گرگان از افتتاح ۴۵ پروژه شهرداری گرگان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد رضا سید النگی چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: همزمان با چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راستای شنبه های جهادی، ۴۵ پروژه شهرداری گرگان افتتاح می شود.
شهردار گرگان افزود: از این تعداد پروژه، ١۵٠ میلیارد تومان پروژه عمرانی و زیرساختی و سه هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری است که به بهره برداری می رسد.
وی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ شهرداری برای ایجاد شور و نشاط در محلات برنامه هایی تدوین کرد و موضوعات بصورت محله محور و محرومیت زدایی را در راس امور قرار داد لذا در این راستا اولویت بودجه و توجه برنامه های شورا و شهرداری به رفع محرومیت ۲۱ محله کم برخوردار منعطف شد.

سید النگی در ادامه بیان کرد: پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در کنار تلاش برای حل مشکلات زیرساختی و اجتماعی در این محلات مورد توجه است.
وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه ها در ۴۵ شنبه جهادی، دو هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی صرف شد و به رفع محرومیت در محلات کمک کرد.

سید النگی در ادامه بیان کرد: اوج مشارکت و حضور مردم را در راستای مردمی سازی و حکمرانی مردمی در خیابان اربعین با مشارکت ۵۴ محله مشاهده کردیم.

وی گفت: وجود بیش از ۳۰۰ قلاده سگ شایسته شهر گرگان نیست و جمع آوری سگ های ولگرد یکی از برنامه های  شهرداری است.

وی یادآور شد: هیچ بودجه ای به شهرداری تزریق نمی شود بطوری که از کل بودجه پیشنهادی و مصوب شده، ۴۰ درصد مربوط به هزینه های عمرانی و مابقی صرف هزینه های جاری می شود.

شهردار گرگان در پایان گفت: بودجه سال جاری  ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده  و پیشنهاد ما برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا